اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه نخست امسال

1281 حامی برای اکرام ایتام در خراسان‌رضوی جذب شدند

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی گفت: حوزه مشارکت‌ها در مناسبت‌های مختلف با برپایی ایستگاه‌های جذب حامی توانست در سه ماهه نخست امسال، یک هزار و 281 حامی را برای اکرام ایتام در خراسان‌رضوی جذب کند.

1281 حامی برای اکرام ایتام در خراسان‌رضوی جذب شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی، حبیب‌الله آسوده، با اشاره به نحوه هزینه‌کرد زکات در این نهاد اظهار داشت: زکات جمع‌آوری شده در این نهاد در راستای امور محرومان و عمرانی هزینه می‌شود.

آسوده زکات را فریضه‌ای مظلوم خواند و تصریح کرد: هزینه کرد زکات در امور محرومان در راستای جهیزیه، درمان، تحصیل، مسکن و آزادی زندانیان و در امور عمرانی در راستای ساخت مسجد، خانه عالم، فاطمیه، غسالخانه و کتابخانه صرف می‌شود.

وی ادامه داد: برای زنده کردن نام زکات در خراسان‌رضوی، به مستندسازی آن پرداخته‌ایم که در این امر بر نهادینه کردن، فرهنگ‌سازی و بیان مصارف و هزینه کرد آن به مردم و جامعه تاکید داریم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی با اشاره به پایان مرحله چهارم مستندسازی زکات، بیان کرد: مرحله چهارم مستندسازی زکات در شهرستان‌های تربت‌جام، فریمان و تایباد به پایان رسید.

وی تصریح کرد: گروه مستندسازی زکات در شهرستان تربت‌جام توانست 10 تن گندم را در روستای «رحمت آباد پایین جام» با ارزش ریالی 70 میلیون ریال جمع‌آوری کند که این میزان گندم بین ساکنان روستای فوق توزیع شد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی، از حضور گروه مستندساز در فریمان خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه، 28 رأس گوسفند با ارزش ریالی قریب به 100 میلیون ریال جمع‌آوری شده است.

آسوده ادامه داد: در تیرماه امسال نیز 33 رأس گوسفند با ارزش قریب به 130 میلیون ریال جمع‌آوری می‌شود.

وی ادامه داد: در تایباد یک میلیارد و 73 میلیون ریال به عنوان زکات و در قالب  گندم، جو، گوسفند و نقدی جمع‌آوری شد.

آسوده از پایان یافتن مستندسازی پس از مرحله پنجم خبر داد و خاطرنشان کرد: مستندسازان زکات این نهاد در مرحله پنجم در شهرستان‌های تربت حیدریه، رشتخوار، خواف و نیشابور حضور پیدا می‌کنند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی در ادامه به مشارکت‌های جذب شده در استان اشاره کرد و افزود: از فروردین ماه تا پایان خرداد ماه امسال، یک هزار و 281 حامی اکرام ایتام توسط حوزه مشارکت‌ها در سطح خراسان‌رضوی جذب شده‌اند.

وی تصریح کرد: حامی‌یابی برای ایتام، به عنوان اجر معنوی و ذخیره‌ای برای آخرت محسوب می‌شود.

آسوده از حضور و همکاری حوزه مشارکت‌های مردمی در ارتباط با حامی‎یابی تشکر کرد و ادامه داد: حوزه مشارکت‌ها در مناسبت‌های مختلف با برپایی ایستگاه‌های جذب حامی و یا مراجعه حضوری توانست از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه امسال، یک هزار و 281 حامی را برای اکرام ایتام جذب کند.

قائم مقام کمیته امداد خراسان‌رضوی ادامه داد: از آمار فوق 321 حامی در فروردین ماه، 560 نفر در اردیبهشت ماه و 400 نفر در خرداد ماه سال جاری جذب شده‌اند.

وی با تشکر از حامیانی که با ورود به این طرح توانسته‌اند فیوضات معنوی را کسب کنند، یادآور شد: خیران و نیکوکارانی که قصد حمایت از یتیم یا ایتامی را دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 2280585 ارتباط برقرار و راهنمایی‌های لازم را از مسئولان کسب کنند.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول