اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی خبر داد

خصوصی‌ شدن 95 درصد صنعت خراسان‌رضوی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با بیان اینکه 95 درصد صنعت خراسان‌رضوی خصوصی شده گفت: دولت باید در اقتصاد روان‌سازی انجام دهد و بخش صنعت هم‌اکنون نیازمند نگاه جدی به تولید و اقتصاد تولید محور است.

خصوصی‌ شدن 95 درصد صنعت خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن حسینی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی با امام جمعه مشهد مقدس در محل دفتر امام جمعه اظهار کرد: در سالی که با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری نام گرفت شاهد خلق حماسه سیاسی در انتخابات بودیم و حال نوبت به خلق حماسه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه فضای کسب و کار فضای بسیار غمناک و ناخوشایندی است، خاطرنشان کرد: ناخوشایندی فضای کسب و کار در خراسان‌رضوی بسیار مشهود بوده است.

حسینی افزود: در حال حاضر 6 هزار واحد صنعتی و 950 واحد معدنی در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند و همچنین حدود 180 هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه 95 درصد از صنعت خراسان‌رضوی خصوصی شده، گفت: به صراحت می‌توان اعلام کرد که اصل 44 قانون اساسی در خراسان‌رضوی اجرایی شده است.

وی یادآور شد: مسئله مهم این است که در حاضر حاضر تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی ما را اذیت می‌کند و باید بر این مشکل چاره و تدبیری عملی اندیشید.

حسینی گفت: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر، عنوان سال‌ها را با مفاهیم اقتصادی نامگذاری کرده‌اند تا متوجه حساسیت این مسئله باشیم، در سالی که با عنوان تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفت شاهد افزایش پنج درصدی بهره‌های بانکی بودیم، یعنی بهره بانکی از 16 درصد به 21 درصد افزایش یافت.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی ادامه داد: بخش‌نامه‌های ساعتی مکرر نیز از موارد تاسف باری بود که به صنعتگران داده می‌شد و در سال جاری که باید حماسه اقتصادی خلق شود نیز شرایط مطلوبی را شاهد نیستیم.

حسینی با تاکید بر اینکه دولت باید در اقتصاد روان‌سازی انجام دهد، گفت: نیازمند نگاه جدی به تولید و اقتصاد تولید محور هستیم؛ به صراحت می‌توان گفت که حافظ امنیت جامعه ما هستیم نه پلیس چرا که بیکاری ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/70023/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول