اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل:

خلاء نظریه‌پردازی با تولید فکر باید جبران شود / کانون مرکز تولید فکر و ایده‌های خلاقانه است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: همچنان خلاء نظریه‌پردازی و تولید فکر در حوزه کودکان و نوجوانان احساس می‌شود که باید این خلا را نسل آینده با تربیت صحیح پر کند.

خلاء نظریه‌پردازی با تولید فکر باید جبران شود / کانون مرکز تولید فکر و ایده‌های خلاقانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناهید اللهوردی‌زاده صبح امروز در مراسم افتتاح ششمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی هشت استان کشور در اردبیل اظهار داشت: مهمترین موضوعی که در کانون و برنامه‌های آن مدنظر است توسعه مهارت فکری است که به نظر بنده یکی از خلاهای اصلی تربیتی و فرهنگی در این حوزه خلاء نظریه‌پردازی تولید فکر است که باید نسل سوم و چهارم انقلاب این خلاء را با دور‌اندیشی برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تمدن اسلامی بر دیدگاه‌ها و نظریه‌پردازی‌های جدید و همچنین نظام‌مند کردن حرکت‌ها در این حوزه تاکید می‌شود به طوری که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش و کوششی مضاعف به کار گرفته است تا با بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی و هنری بتواند دغدغه‌ها و مشکلات احتمالی را برطرف کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با قدردانی از حضور مدیران کل استان‌های سمنان و خراسان شمالی در اردبیل در ششمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی به همراه نماینده هیئت داوران، انتخاب کارشناسان، ارزیاب ستادی، مربیان و نیروهای پشتیبانی یادآور شد: ما امروز با افتخار میزبانی ششمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی را متقبل شدیم و امیدواریم از این ظرفیت در توسعه نمایش عروسکی که تاثیر بسزایی در حوزه تربیتی کودکان و نوجوانان دارد، استفاده کنیم.

اللهوردی‌زاده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و دینی توصیف کرد و گفت:‌ کانون منظومه‌ای جامع در فعالیت‌های پرورشی و تربیتی است که استقبال خانواده‌ها نیز نشان می‌دهد این مجموعه در انجام رسالت و وظیفه خود شایسته و در حد تعالی واقعی حرکت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: برگزاری این مسابقات و جشنواره‌ها از آن جهت اهمیت دارد که در وهله اول کارهای گروهی و حرکت‌های جمعی را به نسل آینده یاد می‌دهد و بهترین فضا را برای حل مسائل و برخی مشکلات فراهم کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بیان داشت: مهمتر از همه در سایه این جشنواره‌ها توسعه مهارت فکری اتفاق افتاده است و خلاهای تربیتی و فرهنگی و نظریه‌پردازی تولید فکر برطرف می‌شود.

اللهوردی‌زاده افزود: در حوزه تمدن اسلامی بیش از 40 تعریف برای تعالی تربیت و مصونیت‌بخشی از آسیب‌ها معین شده است که به نظر می‌رسد فعالیت‌های آشکار و پنهان و تلاش‌های پیگیرانه منجر به تولید و پرورش فکر و خروجی آنها نیز منجر به تولید آثار با کیفیت می‌شود.

وی این جشنواره‌ها را بهانه‌ای برای آموختن و تبادل نظر توصیف کرد و تصریح کرد: همه کوتاهی‌ها و قصور‌ها را باید به خاطر مضیقه مالی تحمل کرده و به میزبانان بخشید چرا که ما در کانون آموخته‌ایم با حداقل امکانات می‌توان حداکثری بهره‌وری را داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ضرورت تجلیل از شخصیت حسن دادشکر استاد تئاتر و نمایش عروسکی را از سوی مسئولان کانون یادآور شد و ادامه داد: ما حتی آمادگی داریم در اردبیل این مراسم تجلیل و قدردانی را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اللهوردی‌زاده در پایان سخنان خود خطاب به شرکت‌کنندگان تاکید کرد: هدف ما از این جشنواره تحکیم رفاقت‌ها و دوستی‌هاست چرا که رقابت در این جشنواره‌ها بی‌معناست و برنده و بازنده‌ای در میان نیست که بخواهیم هدف یادگیری را از این جشنواره‌ها به سمت دیگر منحرف کنیم.

انتهای پیام/62005/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول