اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاثیر نوسانات ارزی بر بازار آهن به روایت مدیرعامل فولاد ایران

بازار مصرفی فولاد واقعی نیست/ تیرآهن رو به رکود است

مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران گفت: متاسفانه بازار مصرفی کشور یک بازار واقعی نیست و به محض این که قیمت دلار پایین می‌آید بازار کار ما راکد می‌شود.

بازار مصرفی فولاد واقعی نیست/ تیرآهن رو به رکود است

محمد علی شهرباف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: جمع تولیدات نهایی شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون 361 هزار و 658 تن بوده است که امیدواریم این روند صعودی تا پایان سال ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: همچنین در بحث فولادسازی (شمش) جمع تولیدات نهایی شرکت تاکنون 94 هزار و 957 تن رسیده است.

مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران افزود: متاسفانه بازار مصرفی کشور یک بازار واقعی نیست و به محض این که قیمت دلار پایین می‌آید بازار کار ما راکد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بازار کشور، افرادی که سرمایه کلانی در دست دارند به محض افزایش قیمت دلار پول خود را به کالاهایی نظیر مس، آلومینیوم و آهن که ارتباط مستقیمی با دلار دارند تبدیل می‌کنند.

شهرباف ادامه داد: زمانی هم که قیمت دلار پایین می‌آید آن عده از سرمایه دارانی که پول خود را تبدیل به آهن کرده‌اند محصول را در بازار به فروش می‌رسانند و همین امر بازار کار ما را کساد می‌کند اما به محضی که قیمت دلار افزایش می‌یابد رونق خاصی در بازار خرید و فروش ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که کاهش در میزان قیمت دلار موجب رکود در بازار خرید و فروش شده و کارخانجاتی نظیر ما را اذیت می‌کند.

مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران با بیان اینکه بازار ما روزانه و جاری است، گفت: قطعا وقتی که بازار کار ما با رکود مواجه است فشار نقدینگی سنگینی بر ما حاکم می‌شود.

وی اشاره کرد: اکنون وضعیت بازار رو به رکود بوده و کارخانجاتی نظیر ما از این بابت بسیار اذیت می‌شوند اما اگر در میزان قیمت دلار ثبات ایجاد شود کمتر به کار ما لطمه وارد شده و بازار حالت تعادلی خود را حفظ می‌کند.

انتهای پیام/ 72001/ج40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول