اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل امور زندان‌های همدان خبر داد

فعالیت کلینیک تخصصی ترک سیگار در سه زندان همدان

مدیر کل امور زندان‌های همدان گفت: کلینیک ترک دخانیات در زندان مرکزی، اردوگاه کاردرمانی و زندان ملایر دایر شده که برنامه‌های ترک سیگار را به شیوه‌های علمی در زندان‌ها اجرا می‌کند.

فعالیت کلینیک تخصصی ترک سیگار در سه زندان همدان

حسن محمدیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص عملکرد واحد بهداشت اداره زندان استان همدان اظهار داشست: از جمله اقدامات واحد بهداشت زندان‌های استان همدان از ابتدای سال تا کنون  شامل راه‌اندازی کلینیک ویژه ترک دخانیات در سه زندان استان همدان بوده است.

وی ادامه داد: کلینیک ترک دخانیات در زندان مرکزی، اردوگاه کاردرمانی و زندان ملایر دایر شده که برنامه‌های ترک سیگار را به شیوه‌های علمی و با استفاده از داروهای تخصصی نظیر آدامس نیکوتین، بوپروپیون و ... تحت نظر تیم درمانی شامل پزشک و روانشناس انجام می‌دهد.

*راه‌اندازی واحد مراقبت در کانون اصلاح و تربیت همدان

وی ادامه داد: از جمله اقدامات دیگر بهره‌برداری از واحد مراقبت سلامت کانون اصلاح و تربیت جهت پایش سلامت مددجویان ورودی، افتتاح کلینیک مثلثی بند نسوان زندان مرکزی همدان و جذب تیم درمانی شامل پزشک، روانشناس و پرستار برای اجرای برنامه‌های آموزش و پیشگیری از رفتارهای پرخطر است.

مدیرکل امور زندان‌های همدان افزود: تشکیل پرونده پایش سلامت و پرونده بررسی رفتارهای پرخطر برای تمام مددجویان بند نسوان زندان مرکزی همدان، راه‌اندازی و بهره‌برداری از کلینیک تخصصی زندان مرکزی همدان در  پنج رشته شامل داخلی، روانپزشکی، پوست، چشم پزشکی و دندانپزشکی که باعث کاهش اعزام به مطب‌های خصوصی و مراکز درمانی سطح شهر شده از خدمات واحد بهداشت اداره زندان از ابتدای سال تاکنون بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بند مشاوره جوانان در زندان مرکزی عنوان کرد: در مجموع 843 نفر در این بندها بصورت رایگان زیر پوشش برنامه‌های مشاوره و روان درمانی قرار گرفتند.

محمدیاری ادامه داد: از اقدامات دیگر واحد بهداشت اداره زندان جذب یک نفر کارشناس تغذیه برای برنامه‌ریزی هر چه بهتر برنامه‌ها و رژیم‌های غذایی، طراحی و چاپ سه ویژه‌نامه به مناسبت‌های «هفته بدون دخانیات» و «هفته سلامت» و «هفته سرطان»، طراحی و چاپ و توزیع سه پمفلت با موضوعات «عوارض مصرف دخانیات»، شپش» و «آنفلوانزا» بوده است.

*اجرای طرح درمان با داروی گیاهی برای بهبود وضعیت بیماران مبتلا به ایدز در زندان

وی در خصوص بیماران مبتلا به ایدز یادآور شد: اجرای طرح درمان با داروی کاملا گیاهی و ایرانی (آیمود) برای بهبود وضعیت سیستم  ایمنی بیماران مبتلا به ایدز که این دارو یک داروی کاملا گیاهی و ایرانی جهت بهبود وضعیت سیستم  ایمنی بیماران ماست.

مدیرکل امور زندان‌های همدان خاطرنشان کرد: این دارو برای بیماران مبتلا به ایدز در یک دوره 90 روزه، به صورت تزریقی و داخل سرم برای بیماران مبتلا به ایدز دارای CD4 زیر 350 مورد استفاده قرار می‌گیرد که درمان با این دارو به صورت رایگان بوده که تا کنون 14 نفر تحت درمان با این دارو قرار گرفته‌اند.

*اجرای طرح آموزش همسانان

وی یادآور شد: اجرای طرح آموزش همسانان با همکاری پروژه صندوق جهانی سازمان ملل برای آموزش مفاهیم بیماری ایدز و عوارض مواد محرک در تمام بندهای زندان مرکزی از دیگر برنامه‌ها بود که در مجموع  2 هزار و 441 نفر (معادل 73% از جمعیت زندان) آموزش‌های لازم را به شیوه فیسیونی کسب کردند.

محمدیاری افزود: در زمینه میزان دانش و آگاهی مددجویان آموزش‌دیده نیز با میزان آگاهی 95 درصدی، رتبه دوم طرح به استان اختصاص یافت که این امر نشان از مطلوب بودن آموزش‌ها هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی است.

وی تأکید کرد: گسترش خدمات متادون‌تراپی به صورت درمان نگهدارنده و سم‌زدایی برای معتادان پرخطر بویژه برای بیماران ورودی به بخش‌های قرنطینه و برگزاری جلسات منظم انجمن معتادان گمنام (NA) از برنامه‌های دیگر بود که در حال حاضر 400 نفر را پوشش داده‌ایم.

مدیرکل امور زندان‌های همدان با اشاره به برگزاری کلاس‌های پیشگیری و آموزش بهداشت برای مددجویان تصریح کرد: اجرای برنامه‌های غربالگری بیماری‌های واگیردار، گسترش برنامه‌های بیماریابی، فعالیت در واحدهای مراقبت سلامت بدو ورود زندان‌ها و معرفی سریع مددجویان پرخطر به واحدهای کلینیک مثلثی و متادون‌تراپی از برنامه‌های دیگر است.

*کلینیک‌های مثلثی به بیماران پرخطر خدمات دهی می‌کنند

وی به ارائه گسترده خدمات کلینیک‌های مثلثی به بیماران پرخطر و در معرض خطر بوسیله برگزاری جلسات مشاوره فردی و گروهی و توزیع گسترده بروشور و پمفلت‌های آموزشی اشاره و بیان داشت: در راستای برنامه‌های ستاد کاهش آسیب و انجام واکسیناسیون آنفلوانز و  هپاتیت در زندان‌های تابعه برای بیماران پرخطر و پرسنل برنامه‌های مختلفی برگزار شده است.

محمدیاری گفت: تهیه و توزیع بسته‌های آموزش و بهداشتی در زمینه‌های مختلف در بین مددجویان و خانواده آنان از طریق واحدهای کلینک مثلثی از اقدامات دیگر واحد بهداشت اداره زندان از ابتدای سال تا کنون بوده است.

انتهای پیام/89007/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول