اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مشکلات جوانان

بیکاری همچنان بزرگ‌ترین مشکل جوانان دشتستان

بیکاری از مهم‌ترین مشکلات جوانان در استان بوشهر و شهرستان دشتستان است و جوانان این شهرستان خواستار رفع معضلات اشتغال در این شهرستان هستند.

بیکاری همچنان بزرگ‌ترین مشکل جوانان دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، استان بوشهر از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی و صنعتی در سطح کشور است و پتانسیل‌های بسیار بالایی دارد که استفاده از این قابلیت‌ها موجبات رشد و توسعه استان در همه عرصه‌ها می‌شود.

شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین و وسیع‌ترین شهرستان استان بوشهر نیز دارای جایگاه خاصی در حوزه اقتصاد و صنعت است و در چند سال اخیر شاهد رشد و توسعه زیرساخت‌های این شهرستان هستیم.

طی چند سال اخیر مسئله اشتغال و بیکاری از مهم‌ترین مسایل و موضوعات مطرح شده در سطح کشور است و جوانان استان بوشهر و شهرستان دشتستان نیز همواره دغدغه اشتغال داشته و دارند.

با وجود پیشرفت‌های خوبی که در برخی حوزه‌ها انجام شده و با وجود وعده‌های مسئولان دولتی مبنی بر رفع کامل معضل اشتغال، هنوز بسیاری از جوانان از کار به عنوان رویایی دست‌نیافتنی یاد می‌کنند و شبانه‌روز دنبال آگهی‌های اشتغال در روزنامه‌ها و مجلات هستند.

تعداد زیادی از جوانان شهرستان دشتستان و منطقه آبپخش با مراجعه به خبرگزاری خواستار همکاری و تلاش مسئولان برای رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار شدند.

محمد کرمی از شهروندان دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دولت از 8 سال پیش با وعده حل مشکل بیکاری آغاز به کار کرد و با وجود راه‌اندازی فازهای مختلف پارس جنوبی و طرح‌های مختلف عمرانی هنوز نیز معضل بیکاری ادامه دارد.

علی محمدی از شهروندان برازجان نیز گفت: مسئولان نباید تنها به وعده دادن بپردازند بلکه باید به قولی که می‌دهند عمل کنند و همه مسئولان برای رفع مشکل بیکاری قول مساعد داده‌اند که هنوز پابرجاست.

امید شادمان از شهروندان آبپخش نیز یادآور شد: با وجود فازهای مختلفی که در پارس جنوبی وجود دارد، نباید حتی یک نفر بیکار در استان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این نهایت بی‌انصافی است که افراد از استان‌های دوردست در پارس جنوبی شاغل باشند و جوانان این استان بیکار باشند.

سعید کریمی شهروند دشتستان نیز خاطر نشان کرد: اگر مسئولان پارس جنوبی به مصوبه دولت مبنی بر اشتغال 50 درصدی نیز عمل می‌کردند این معضل بیکاری به وجود نمی‌آمد.

وی تصریح کرد: جوانان استان واقعا دچار مشکل هستند و مسئولان نباید به سادگی از کنار این مشکلات عبور کنند.

یوسف تبادار نیز ابراز داشت: ایجاد اشتغال پایدار مهم‌ترین مشکل مردم این استان است و در کنار مشکل بیکاری هزاران معضل اجتماعی نیز به وجود می‌آید.

وی گفت: مسئولان باید فکری اساسی برای بیکاری کنند و با برنامه‌ریزی و با تلاش بیشتر این مسئله را رفع کنند.

*نبود فضای اشتغال در دشتستان

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از فضای اشتغال در شهرستان دشتستان اظهار داشت: هیچ فضایی برای اشتغال در شهرستان دشتستان وجود ندارد در حالی که با توسعه زیرساخت‌های کشاورزی این شهرستان می‌توان زمینه را برای اشتغال سهم بالایی از جوانان این شهرستان هموار کرد.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد اضافه کرد: شهرستان دشتستان پتانسیل بالای نیروی انسانی و نیروی جوان را در خود جای داده است، اما هیچ صنایع سنگین و بزرگی برای اشتغال جوانان متخصص در این شهرستان وجود ندارد.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: نبود صنایع بزرگ برای اشتغال جوانان سبب شده است که جوانان برای اشتغال به عسلویه مراجعت کنند و حساسیت در خصوص مصوبه 50 درصدی اشتغال ایجاد شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور در ارتباط با لزوم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نهادینه کردن فرهنگ آن در جامعه یادآور شد: اعتقاد داریم مراکز آموزشی و نهادهای دیگر نظیر صنایع باید بخش آموزش و کارگاه‌های خود را به‌طور متمرکز در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار داده و کلاس‌های خود را فقط در فنی و حرفه‌ای دایر کنند و از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف در ارگان‌ها و نهادهای دیگر جلوگیری به‌ عمل آید.

موسوی‌نژاد افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زیربنای اشتغال است و افزایش مهارت در افراد باعث نشاط در کار، رشد تولید و ثبات شغلی در جامعه خواهد شد.

وی یادآور شد: آموزش فنی و حرفه‌ای از مراکز مهم آموزشی کشور است که با پرورش افراد متخصص نقش مهم و بسزایی در فقرزدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و روانی دارد.

موسوی‌نژاد بیان کرد: برای رفع مشکلات اشتغال باید از تمام توان و ظرفیت موجود به نحو مطلوب بهره ببریم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.

*مسئولان از وعده غیر عملی بپرهیزند

رئیس شورای اسلامی آبپخش نیز اظهار داشت: معضل اشتغال از مهم‌ترین مسایل در استان بوشهر است و جوانان آبپخش نیز در مراجعات مکرر به شورای شهر از بیکاری می‌نالند.

مصطفی رضایی افزود: مسئولان باید با توسعه زیرساخت‌ها در راستای رفع معضل بیکاری اقدامی عملی کنند و از وعده دادن بپرهیزند.

وی یادآور شد: شورای شهر آبپخش مکاتبات و رایزنی‌های زیادی برای بهبود وضعیت اشتغال انجام داده که البته مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را داشته باشند.

*تلاش برای رفع معضل بیکاری در دشتستان

فرماندار دشتستان نیز بر لزوم رفع معضل بیکاری در شهرستان تاکید کرد و گفت: با تمام توان و ظرفیت برای رفع معضلات بیکاری در شهرستان اهتمام می‌ورزیم.

علیرضا خرمی افزود: ارائه آموزش‌های تخصصی برای جوانان امر مهمی است که در رفع معضل بیکاری تاثیرگذار است و در این مسیر کوتاهی نخواهیم کرد.

وی ابراز داشت: دشتستان دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی است و باید با همه توان و امکانات و با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رفع معضلات بیکاری همت کنیم.

انتهای پیام/2452/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول