اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

20 درصد اشتغال اردبیل محقق شده است / 2 دستگاه اجرایی تحقق اشتغالشان صفر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه 20 درصد تعهد اشتغال استان اردبیل به همت دستگاه‌های اجرایی محقق شده است.

20 درصد اشتغال اردبیل محقق شده است / 2 دستگاه اجرایی تحقق اشتغالشان صفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری عصر امروز در جلسه کار گروه اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: در این مدت بستر و زمینه اشتغال بیش از 6 هزار و 720 نفر فراهم شده که انتظار می‌رود همچنان روند رو به رشد باشد.

وی تعهد اشتغال امسال را بالغ بر 34 هزار و 590 نفر اعلام کرد و افزود: در حالی که حدود سه ماه از فصل کاری باقی مانده است 20 درصد تعهد اشتغال مورد قبول نیست و باید با سرعت بیشتری ایام کاری را غنیمت شمرده و نسبت به ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید همت کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما پیش‌بینی کردیم در هفت ماه امسال بیش از 70 درصد تعهدات اشتغال استان محقق شود که اگر این امر اتفاق بیفتد قطعاً بخش عظیمی از بیکاران جامعه وارد چرخه کار و تلاش می‌شوند.

منوری ادامه داد: برخی از دستگاه‌های اجرایی بیشتر از حد تصور در ایجاد اشتغال موفق عمل کرده‌اند که بنیاد شهید و آب منطقه‌ای توانسته به طور میانگین 55 تا 60 درصد تعهد اشتغال خود را به انجام برساند.

این مسئول تعهد اشتغال دو دستگاه اجرایی را در حد صفر اعلام کرد و گفت: امور زندان‌ها و آب و فاضلاب شهری در سه ماه ابتدای امسال اشتغالشان در حد صفر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خواستار توجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی به تعهدات اشتغال شد و تصریح کرد: نباید از ظرفیت اشتغال پایدار مشاغل خانگی غفلت کرد چرا که با پرداخت 5 تا 7 میلیون تومان بیکار جامعه فرصت شغلی پیدا کرده و می‌توانند در این زمینه حرکت مثبت داشته باشند.

منوری بیان داشت: در نیمه دوم سال اغلب به دلیل شرایط جوی نامناسب استان حجم فعالیت‌ها و اشتغال برطرف شده به شدت کاهش می‌یابد و اگر ما اشتغال استان را به نیمه دوم سال بکشانیم قطعاً در تحقق آن با مشکلی جدی روبرو خواهیم شد.

وی همچنین از پرداخت 50 درصد تسهیلات مشاغل استان خبر داد و یادآور شد: حدود 2 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در ماه‌های اخیر محقق شده و همچنان امیدواریم بخش عظیمی از این تسهیلات از طریق بانک‌ها به صاحبان مشاغل پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تاکید کرد: در بخش اعتبارات خود‌اشتغالی نیز بیش از 65 درصد اهداف و برنامه‌ریزی‌ها محقق شده که انتظار می‌رود با کمک سایر دستگاه‌ها بتوان در این زمینه موفق عمل کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منوری در پایان سخنان خود تحقق اشتغال را موضوعی فرا‌‌دستگاهی و فرا‌سازمانی اعلام کرد و گفت: تحقق اشتغال نیاز به تفکر و اندیشه سالم و سازنده دارد که ایجاد این فرصت‌های اشتعال در شهرک‌ها و مراکز تولیدی بهتر می‌تواند جلوه‌گری کند.

انتهای پیام/62004/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول