اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فلاورجان در مجلس:

بازار خودرو باید رقابتی شود/ اعمال تشویق و تنبیه برای خودروسازان

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ارتقا و پیشرفت صنعت خودروسازی کشور لازم است بازار خودرو رقابتی شود و خودرو سازان باید تشویق و تنبیه شوند.

بازار خودرو باید رقابتی شود/ اعمال تشویق و تنبیه برای خودروسازان

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضع کنونی بازار خودرو اظهار کرد: اگر بخواهیم صنعت خودرو سازی در کشور را رونق دهیم باید فضای تولید و فروش را رقابتی کنیم.

وی گفت: هنگامی که فضای تولید و فروش رقابتی شود خودرو‌سازان مجبورند برای ماندن در فضای رقابت و افزایش فروش به کمیت و کیفیت محصولات خود اهمیت بیشتری بدهند و این‌گونه صنعت خودرو‌سازی کشور متحول خواهد شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای رقابت برای خودروسازان باید فراهم شود افزود: باید سیاست‌هایی اتخاذ شود که خودرو سازان تشویق و تنبیه شوند.

وی گفت: هنگامی که خودروساز کمیت و کیفیت لازم در تولیدات خود را رعایت کند باید با جوایز یا امتیازاتی تشویق شود و هنگامی که خودرو سازی نتواند کیفیت مطلوب و استاندارد را در محصولات خود اجرا کند باید جریمه شود تا اینگونه خودرو سازان برای رقابت بیشتر تشویق شوند.

* با وجود پیشرفت‌ها از بسیاری از همسایگان عقب‌ هستیم

موسوی لارگانی با اشاره به پیشرفت‌های چشم‌گیر صنعت خودرو در کشور اظهار کرد: قبل از انقلاب فقط پیکان در داخل کشور مونتاژ می‌شد، اما امروز تعداد خودروهایی که در داخل ساخته می‌شوند بسیار بیشتر است.

وی گفت: با وجود این پیشرفت‌ها در صنایع خودروسازی داخلی، صنعت خودرو سازی کشور نسبت به بسیاری از کشورهای همسایه که دیرتر از ما به سمت خودرو سازی رفتند و در حال حاضر جلوتر از ما هستند عقب است و باید اهمیت بیشتری به صنعت خودرو در داخل داده شود تا شاهد رشد چشمگیری در صنعت خودرو باشیم.

*خصوصی سازی باعث افزایش رقابت می‌شود

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خصوصی سازی یکی از بهترین راه‌های افزایش رقابت در بین خودروسازان است، افزود: هنگامی که یک شرکت خودروساز خصوصی شود سهام‌داران آن به دنبال سود هستند و برای به دست آوردن سود بیشتر رقابت بین خودروسازان افزایش می‌یابد که این خود سبب افزایش تولیدات با کیفیت داخلی می‌شود.

*عملکرد دولت نهم بهتر از دولت دهم بود

وی در تشریح عملکرد دولت‌های نهم و دهم در حمایت از صنعت خودرو بیان کرد: دولت نهم در زمینه کمک به صنعت خودرو سازی موفق بود، اما دولت دهم موفقیت کمتری در صنعت خودرو داشت به ویژه در سال آخر دولت دهم که دولت دچار مسائل حاشیه‌ای شد و مسیر حمایت از صنعت خودرو به بیراهه رفت.

موسوی لارگانی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود تاکید کردند دولت جدید باید نقاط ضعف دولت‌های قبل را نداشته باشد و نقاط قوت دولت‌های قبل را دنبال کند پس دولت جدید باید نقاط قوت دولت قبل در زمینه حمایت از صنعت خودرو را ادامه دهد و نقاط ضعف را جبران کند تا صنعت خودرو سازی تقویت شود.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌ها بر کشور افزود: اگر به هر دلیلی تحریم‌ها کاهش یابد یا برداشته شود قیمت فعلی خودرو به شدت کاهش می‌یابد و کیفیت خودروها نیز افزایش می‌یابد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: الگوهای خودروسازان مشهور دنیا می‌تواند کمک بسیاری به خودروسازان داخلی کند و خودرو سازان داخلی باید سعی کنند با وجود تحریم‌ها با شرکت‌های خودروساز بزرگ دنیا همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/63015/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول