اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موفقیت در فرم‌های جونوکاتا و ناگه‌نوکاتا

6 کاتاروی قمی به مدال‌های طلا و برنز کاتا جودو کشور دست یافتند

شش کاتاروی قمی با درخشش در اجرای فرم‌های خود موفق به کسب مدال‌های طلا و برنز مسابقات کاتا جودو قهرمانی مردان کشور شدند.

6 کاتاروی قمی به مدال‌های طلا و برنز کاتا جودو کشور دست یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یک بار دیگر موفقیت‌های قم در رشته ورزشی کاتا جودو ادامه پیدا کرد و کاتاروهای قمی با درخشش در مسابقات قهرمانی کشور توانمندی و ظرفیت بالای استان قم در این رشته ورزشی را به نمایش گذاشتند.

کاتا بخش فرم رشته ورزشی جودو و یکی از رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون جودو و کوراش کشور و هیئت‌های استان‌های مختلف به شمار می‌رود و در قم به واسطه وجود نوابغ این رشته یعنی محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی، این رشته به جایگاه بسیار خوبی دست پیدا کرده است.

کاتا جودو قم سال‌های زیادی است که در عرصه رقابت‌های مختلف کشوری و برون مرزی برای ورزش قم افتخار کسب می‌کند و چهره‌های همیشه موفق این رشته دو تن از با تجربه‌های آن یعنی محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی هستند.

نخستین بار رقابت‌های کاتا جودو در سطح کشور در سال 1384 به میزبانی قم برگزار شد و از آن سال به بعد رقابت‌های کاتا جودو قهرمانی کشور به صورت منظم به انجام می‌رسد و تیم ملی کشورمان نیز هر ساله به رقابت‌های آسیایی اعزام می‌شود و در مسابقات جهانی و بین‌المللی نیز حضور موفقی دارد.

کاتا جودو که بخش فرم رشته ورزشی جودو است در قم طرفداران بیشتری دارد و موفقیت‌های قابل توجهی برای ورزش قم کسب کرده است؛ در حالی که بخش مبارزه این رشته که شیایی نام دارد هنوز نتوانسته است به موقعیت و موفقیت قابل توجهی در بخش آقایان دست یابد.

کاتا جودو در حال حاضر در بخش آقایان در قم فعالیت چشمگیر و گسترده‌ای دارد و مسئولان هیئت جودو و کوراش قم تلاش می‌کنند بخش بانوان را نیز در این رشته فعال کنند در حالی که در بخش مبارزه قضیه کاملاً برعکس است و بانوان در قسمت مبارزه فعال‌تر و افتخارآفرین‌تر هستند و آقایان جودوکار قم در بخش مبارزه فروغ چندانی در مسابقات مختلف ندارند.

در هفتمین روز تیرماه سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی موفقیت دیگری برای قم در رشته ورزشی کاتا جودو رقم خورد و طی آن کاتاروهای قمی در اجرای فرم‌های جونوکاتا و ناگه‌نوکاتا موفق به کسب مدال‌های طلا و برنز کشور شدند.

در این مسابقات که در اصفهان برگزار شد محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی در بخش جونوکاتا موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان طلا شدند در حالی که در اجرای همین فرم تیم دو نفره مجتبی اسماعیل‌پور و حمید‌رضا محققی صاحب نشان برنز شد.

این در شرایطی است که تیم دو نفره محمدجواد بشارتی‌نیا و محسن قاسملو از هیئت جودو و کوراش استان قم در بخش ناگه نوکاتا نیز موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز شدند و دو عنوان چهارمی قم را نیز سید حسین حسین‌‌زاده و علیرضا معتضدی در فرم کیمه نوکاتا و مهدی عظیمی و فخرالدین رضایی در بخش ناگه نوکاتا به دست آوردند.

انتهای پیام/78002/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول