اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اتحاد ورزشکاران ساوجبلاغ و نظرآباد برای مبارزه با مواد مخدر

همه باید با سوداگران مرگ مبارزه کنیم

جامعه ورزشی شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد با برگزاری راهپیمایی بزرگی، خواستار توجه همگانی به معضل اعتیاد و تلاش مصرف مواد مخدر شدند.

همه باید با سوداگران مرگ مبارزه کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان البرز، ظهر امروز دو همایش پیاده‌روی با حضور بیش از دو هزار ورزشکار در شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد برگزار شد که علت اصلی این مراسم ترویج مبارزه با مصرف مواد مخدر و دخانیات بود.

این مراسم همزمان با آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد و در شهرستان ساوجبلاغ بیش از یک‌هزار ورزشکار مسافت پنج کیلومتری تعیین شده را پیاده‌روی کردند.

در دست ورزشکاران حاضر در این راهپیمایی پلاکادرهایی حاوی شعارهایی علیه مصرف مواد مخدر و تشویق مردم به مبارزه با اعتیاد قرار داشت.

مرتضی صمدی یکی از ورزشکاران ساوجبلاغی در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با قدرت در برابر سوداگران مرگ ایستاده و تمام تلاش خود را برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر انجام داده‌اند.

وی افزود: این در حالی است که شاهد توزیع مواد مخدر در کوچه‌ها و پارک‌ها هستیم و باز هم جوانان ما فریب سوداگران مرگ را می‌خورند.

این ورزشکار افزود: برای اینکه مبارزه با قاچاقچیان و برخورد با مصرف مواد مخدر نتیجه بهتری داشته باشد، نباید تنها به نیروی انتظامی و قوه قضائیه اتکا کرده و باید با کارهای فرهنگی و ورزشی جوانان و نوجوانان را از این خطر آگاه کنیم.

صمدی تاکید کرد: بنابراین مبارزه با مصرف مواد مخدر نیازمند عزم ملی بوده و همه باید با یک هدف با سوداگران مرگ مبارزه کنیم.

* ورزش بهترین راه برای پیشگیری از اعتیاد است

در همین رابطه مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوجبلاغ که در همایش پیاده‌روی ورزشکاران این شهرستان با هدف مبارزه با مواد مخدر حضور داشت در جمع خبرنگاران گفت: مبارزه با معضل اعتیاد یک کار تک‌بعدی نیست و تنها دستگیری و مجازات قاچاقچیان نمی‌تواند اثر کامل و کافی داشته باشد.

اسفندیار عقبایی افزود: باید جوانان را با کارهای فرهنگی نسبت به این خطر خانمان‌سوز آگاه کرد و با ایجاد شرایط مناسب به صورتی عمل کنیم که جوانان به راحتی فریب سوداگران مرگ را نخورند.

وی تاکید کرد: تحقیقات کارشناسان ثابت کرده است که ورزش بهترین‌ راه برای پیشگیری از اعتیاد است و ورزشکاران و کسانی که به صورت مرتب و حرفه‌ای ورزش می‌کنند، کمتر در این دام می‌افتند.

مدیر اداره ورزش و جوانان ساوجبلاغ ادامه داد: با توجه به اینکه در هفته مبارزه با مواد مخدر قرار داریم، ورزشکاران ساوجبلاغی برای انجام وظیفه خود در قبال جامعه و مردم همایش پیاده‌روی پنج کیلومتری را ترتیب داده و در این همایش تلاش می‌کنیم که مردم را از معضل اعتیاد آگاه کرده و از مسئولان بخواهیم که تلاش بیشتری برای تعقیب و مجازات قاچاقچیان داشته باشند.

* حضور بیش از یک‌هزار ورزشکار نظرآبادی در همایش مبارزه با اعتیاد

بر اساس این گزارش، ظهر امروز همایش مشابهی در شهرستان نظرآباد نیز برگزار شد و بیش از یک‌هزار ورزشکار با شعار بیاید به اعتیاد نه بگویم، فاصله میدان ورزش تا یادمان شهدای گمنام این شهرستان را پیاده‌روی کردند.

ورزشکاران حاضر در این پیاده‌روی با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان باید آماده گفتن "نه به اعتیاد" باشند، تاکید کردند که با انجام کارهای فرهنگی و تشویق مردم به ورزش در این زمینه تاثیرات بسیاری خواهد داشت.

در همایش فوق ورزشکاران نظرآبادی در طول مسیر خانواده‌ها و به ویژه نوجوانان این شهرستان را تشویق به ورزش و مبارزه با مصرف مواد مخدر و اعتیاد کردند.

در همین رابطه مدیر اداره ورزش و جوانان نظرآباد به خبرنگار فارس گفت: متاسفانه شیوع مصرف مواد مخدر و دخانیات برای مسئولان و خانواده‌ها نگران‌کننده شده است و خطرات بسیاری جوانان و نوجوانان ما را تهدید می‌کند.

تقی کرمی تاکید کرد: امروز جامعه ورزشی نظرآباد وظیفه خود می‌دانند که ضمن آگاه‌سازی مردم نسبت به معضل خانمان‌برانداز اعتیاد، آنها را به ورزش تشویق کرده و خانواده‌ها باید بدانند که جوانان آنها در صورتی از این معضل و خطر مصون می‌مانند که با روحیه‌ای قوی ورزش کنند.

وی تصریح کرد:‌ برای مبارزه با مواد مخدر باید عزم ملی داشته باشیم و به اجرای چند برنامه و همایش اکتفا نکرده و کارهای فرهنگی و ورزشی باید به صورت مرتب و مستمر در طول سال اجرا شود.

کرمی در پایان تاکید کرد: با فرهنگ‌سازی مناسب و تشویق مردم به ورزش کردن و همچنین برخورد قاطع پلیس و دستگاه قضایی با سوداگران مرگ می‌توانیم جامعه ایرانی را از معضل اعتیاد حفظ کنیم.

انتهای پیام/2302/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول