اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد/

یزد چشم انتظار افتخار بیستم/ مصاف 14هزار کنکوری در دارالعلم

استان یزد که طی 19 سال متوالی، یکه‌تاز کنکور سراسری بوده است، این روزها رقابتی سخت و سنگین میان 14هزار کنکوری را تجربه می‌کند.

یزد چشم انتظار افتخار بیستم/ مصاف 14هزار کنکوری در دارالعلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سخت‌کوشی، پشتکار و توکل به خداوند متعال حتی در میان دانش‌آموزان و نوجوانان یزدی نیز به خوبی ظهور و بروز پیدا کرده به نحوی که دانش‌آموزان یزدی در 19 سال گذشته به طور متوالی توانسته‌اند رتبه نخست کنکور را از آن خود کنند.

روزهای گذشته نیز تلاش سخت و جدی دانش‌آموزان برای کسب افتخار بیستم نیز بسیار مشهود و ملموس بود و در هر نقطه از شهر از پارک‌ها و کتابخانه‌ها گرفته تا مدارس و کلاس‌های کنکور، مملو از دانش‌آموزانی بود که می‌خواهند در روزهای گرم تیر ماه به مصاف کنکور بروند.

دانش‌آموزانی که علاوه بر کسب موفقیت خود و رسیدن به آرزوها و خواسته‌های خود، به موفقیت و افتخار استانشان نیز می‌اندیشند و همه تلاش خود را برای کسب افتخار بیستم به کار گرفته‌اند.

آنها 12 سال تمام در روزهای سرد زمستان و روزهای گرم کویر، در مدارس خود و پشت میز و نیمکت‌ها آماده شدند تا مثل امروزی، شاهد به ثمر نشستن تلاش و کوشش خود باشند.

و حالا روز آزمون فرا رسیده است.

روز گذشته دانش‌آموزان ریاضی و فنی و هنر رقابتی با یکدیگر داشتند و با حضور در 10 حوزه امتحانی، معلومات و دانش خود را بر روی پاسخ‌نامه‌های کنکور حک کردند.

امروز نیز داوطلبان رشته‌های تجربی و زبان در ساعات صبح و عصر در کنکور شرکت می‌کنند و فردا نیز نوبت علوم انسانی‌هاست.

معاون آموزشی دانشگاه یزد در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: امسال 14هزار و 693 داوطلب در استان یزد در رشته‌های ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، زبان انگلیسی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

فاطمه قادری عنوان کرد: بیشترین داوطلبان یزد امسال مربوط به گروه علوم تجربی بوده است به نحوی که پنج هزار و 378 نفر در این رشته شرکت کرده‌اند.

وی تعداد داوطلبان گروه ریاضی را سه هزار و 941 نفر، داوطلبان گروه هنر را نیز 715 نفر، داوطلبان گروه تجربی را پنج هزار و 378 نفر، داوطلبان گروه زبان خارجی را هزار و 772 نفر و داوطلبان گروه علوم انسانی را 3هزار و 890 نفر اعلام کرد.

قادری یادآور شد: امسال نیز تعداد بانوان شرکت کننده در کنکور سراسری بیش از آقایان است به نحوی که امسال هشت هزار و 310 نفر داوطلبان را بانوان و 6هزار و 383 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: 57.5 درصد شرکت‌کنندگان کنکور امسال را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می‌دهند و در همه گروه‌ها نیز تعداد بانوان بیشتر از آقایان است.

دیروز، امروز و فردا، رقابت میان 14هزار و 693 داوطلب کنکور سراسری برقرار است و همه از خود داوطلبان و والدین آنها گرفته تا مسئولان استانی چشم انتظارند تا ببینند از این تعداد، چه تعداد وارد دانشگاه‌های کشور می‌شوند و آیا امسال نیز افتخار بیستم نصیب استان یزد خواهد شد.

---------------

گزارش: مهدی جلیلیان

--------------

انتهای پیام/2464/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول