اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اعلام کرد

ماراتن کنکور با رقابت 20591 داوطلب در اردبیل

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ماراتن کنکور با رقابت 20 هزار و 591 داوطلب همانند سایر استان‌های کشور در اردبیل در حال انجام است.

ماراتن کنکور با رقابت 20591 داوطلب در اردبیل

مسعود گنجی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت‌: آزمون سراسری دانشگاه‌های کشور و همچنین برای اولین‌بار پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های دولتی از طریق این آزمون در بیش از 17 حوزه انتخابیه آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: صبح و بعد‌ازظهر روز گذشته داوطلبان در رشته ریاضی و فیزیک و هنر رقابت کردند و صبح امروز نیز داوطلبان رشته تجربی در این ماراتن رقابت می‌کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: عصر امروز برگزاری این آزمون در رشته زبان‌های خارجی ادامه خواهد یافت و صبح فردا با برگزاری آزمون در رشته علوم انسانی، پرونده چهل و سومین آزمون سراسری کشور بسته خواهد شد.

گنجی گفت: داوطلبان در پنج گروه آزمایشی با هم رقابت می‌کنند و در قالب این آزمون داوطلبان برگزیده در دانشگاه‌های دولتی و آزاد ادامه تحصیل خواهند داد.

این مسئول عنوان کرد: براساس رتبه علمی پذیرش دانشجو در مراکز دانشگاهی دولتی، غیر‌انتفاعی و آزاد انجام می‌شود که نتایج اولیه این آزمون براساس اعلام سازمان سنجش نیمه مردادماه اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان داشت:‌ بعد از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان پذیرفته شده اقدام به انتخاب رشته می‌کنند که این انتخاب رشته در گروه‌های مختلف و برای حضور در دانشگاه‌های متنوع بر اساس کسب نمره آزمون خواهد بود.

گنجی اذعان داشت: اگر دانشجویی در هر دو دانشگاه آزاد و دولتی پذیرفته شود مختار خواهد بود تا در هرکدام که صلاح بداند و تشخیص دهد ادامه تحصیل داده و مراتب علمی را طی کند.

وی تصریح کرد: برگزاری آزمون‌ها به صورت متمرکز رأی پذیرفته شدن در دانشگاه‌های دولتی و آزاد حرکت قابل قبول و شایسته از سوی مسئولان امر و دولت خدمتگزار بود که امیدواریم این روند در سال‌های آینده با رفع نواقصات احتمالی استمرار یابد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان مادر دانشگاه‌های استان علاوه بر پذیرش در مقطع کارشناسی در بیش از ده‌ها رشته کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش دانشجو دارد که قطعاً این حرکت مفید و مؤثر از ثمرات نظام جمهوری اسلامی ایران در توجه به مراکز علمی و دانشگاهی معتبر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آزمون سراسری در مشگین‌شهر نیز با حضور 2 هزار و 300 داوطلب دختر و پسر در پنج گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی برگزار شد.

این آزمون روز گذشته در نوبت صبح در رشته ریاضی و فیزیک و عصر در گروه هنر برگزار شد و امروز نیز آزمون در دو گروه دیگر آزمایشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

در خلخال نیز آزمون سراسری کنکور در پنج گروه تحصیلی برگزار می‌شود که یک هزار و 819 نفر شرکت کرده‌اند.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور خلخال 61 درصد داوطلبان را بانوان و 39 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

راشد صفوی در پایان ابراز داشت: بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری امسال را داوطلبان رشته علوم تجربی با 48 درصد و پایین‌ترین را داوطلبان رشته هنر با 2.3 درصد به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/62005/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول