اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دولت یازدهم و تغییرات مدیریتی در سوادکوه

شهرستان سوادکوه با ویژگی‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود در دولت یازدهم شاهد تغییرات مدیریتی در سطح محدود یا گسترده خواهد بود.

دولت یازدهم و تغییرات مدیریتی در سوادکوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، تودیع و معارفه دولت‌ها همواره تغییرات محدود یا گسترده ملی، استانی و شهرستانی را در پی دارد که بررسی این تغییرات در شهرستان‌ها به آینده توسعه آن کمک می‌کند.

لیست‌های سیاه و سفید تغییرات مدیریتی

یازدهمین فرماندار سوادکوه در دولت یازدهم با حکم وزیر کشور جدید انتخاب می‌شود و این بیانگر تغییر حتمی فرماندار مستقر نیست، با توجه به برنامه اعتدال‌گرایی و تدبیر در دولت یازدهم و البته عدم استفاده از مدیرانی که بدون بلیت به پست‌های مدیریتی دست یافته‌اند، احتمال استفاده از نیروهای سیاسی و اجرایی هم وجود دارد.

باید با نگاهی به عملکردها و کارنامه اجرایی و ظرفیت‌های مدیریتی و با توجه به نگاه بومی برای انتخاب مدیران تصمیم‌گیری کرد و در مسیر اشتباه انتخاب بر اساس سلایق سیاسی و نفوذ متنفذان و کسب تجربه با اختصاص پست‌های مدیریتی ارشد شهرستانی قرار نگرفت.

رسم بر این بوده است که ستادها و یا طرفداران رئیس جمهور یا نمایندگان منتخب بعد از اعلام نتایج، لیست سیاه و یا سفیدی را برای تغییرات مدیران در دست دارند و حتی آن را وسیله‌ای برای بهره‌برداری‌های خاص از مدیران برای دستیابی به اهداف عموما محدود و شخصی و یا منطقه‌ای خود قرار می‌دهند.

شهرستان سوادکوه به عنوان محروم‌ترین شهرستان مازندران با بالاترین نرخ بیکاری در استان نیازمند نگاه ویژه و تقویت زیرساخت‌ها و اعتبارات کلان است.

برنامه‌های اجرایی قابل توجه با سرعت کند در سوادکوه

برنامه‌هایی که برای خروج این شهرستان از توسعه نیافتگی در جریان است که قابل توجه اما، سرعت اجرایی آن کند است.

مصوبات سفر هیئت دولت نهم و دهم و پروژه‌های ملی و استانی می‌تواند موجب خروج شهرستان سوادکوه از مشکلات و موانع را فراهم آورد و این نتایج با برنامه‌ریزی‌های کلان‌نگر و خروج از تفکرات و قالب‌های سیاسی صرف انجام می‌شود.

افزایش سه برابری اعتبارات تملک دارایی، تصویب 12 منطقه ویژه گردشگری، وجود نزدیک به 40 مصوبه دولت نهم و دهم، وجود منابع عظیم زغال و اقدامات اولیه برای ساخت کارخانه کک‌سازی و زغالشویی، وجود دو شهرک و یک ناحیه صنعتی و تصویب شهرک صنعتی جدید در زیراب بخشی از توانمندی‌های شهرستان سوادکوه برای توسعه است که گام‌هایی در این زمینه برداشته شده است ولی برای دستیابی به هدف باید تلاش‌های عملی و زمانبندی شده صورت گیرد.

فرصت بیش از یک‌هزار روز نمایندگان سوادکوه در مجلس

نزدیک به 400 روز از آغاز رسمی مجلس نهم شورای اسلامی گذشته است و دو نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائم شهر، جویبار و سیمرغ بیش از یک‌هزار و 50 روز در این مجلس حضور خواهند داشت.

نمایندگان مجلس به عنوان اعضای یکی از سه قوای کشور نقش پررنگی در مشاوره‌دهی و یا مشاوره‌خواهی انتصاب مدیران ایفا می‌کنند و از طرف دیگر در اعتبارگیری و تعامل با مدیران اجرایی هم کمک‌کار موثری محسوب می‌شوند.

به نظر می‌رسد دولت یازدهم در انتخاب مدیران ارشد استانی و شهرستانی به نقطه نظرات نمایندگان مجلس هم نگاه خواهد کرد و از دیدگاه‌های آنان در برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی بهره‌مند خواهد شد.

این تحلیل و نزدیکی کاری دو نماینده سوادکوه در مجلس نوید برنامه‌ریزی مبتنی بر عقلانیت و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها را دو چندان می‌کند.

حسینی: رئیس جمهور از همه ظرفیت‌ها استفاده کند

سیدهادی حسینی با تاکید بر استفاده رئیس جمهور از همه داشته‌ها برای دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی تلاش کند، گفت: رئیس جمهور باید با عقلانیت و تدبیر برای توسعه کشور تلاش کند.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب یازدهم از جنس حاکمان نظام اسلامی است، افزود: انتخاب رئیس جمهوری که در حوزه هسته‌ای و شورای امنیت ملی حضور داشته است، بیانگر دفاع وی از حقوق اساسی ملت است.

 علیپور: رئیس جمهور یازدهم برنامه محور باشد

کمال علیپور با اشاره به رویکرد جدید مدیریتی در رئیس جمهور یازدهم، گفت: عملی کردن برنامه‌ها با نگاه برنامه محور در دستور کار رئیس جمهور منتخب یازدهم قرار بگیرد.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس قوه مجریه به عنوان مجری کشور در اصل 60 قانون اساسی معرفی شده است، یادآور شد: انتخاب مدیران همراه و همدل برای دستیابی به اهداف برنامه توسعه از اقدامات اولیه رئیس جمهور منتخب خواهد بود و انتخاب همکاران و مدیران باتجربه و استفاده از ظرفیت‌های توسعه موجب موفقیت خواهد شد.

لزوم مقایسه عملکرد 90 مدیر اجرایی سوادکوه با میانگین استانی

تغییر مدیران اجرایی به تنهایی بیانگر کاهش مشکلات و افزایش توانمندی‌ها نیست، بلکه انتخاب جهت مناسب خدمت‌دهی به مردم و استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی برای کسب اعتبارات مختلف و تمرکز توانمندی‌های انسانی استانی و شهرستانی و مدیریت آنان برای کسب اهداف مورد نظر باید مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد.

با نگاهی به فعالیت‌های حدود 90 مدیر دستگاه‌های اجرایی شهرستان سوادکوه و مقایسه آن با میانگین عملکرد استانی می‌توان به نمره‌دهی کمی و کیفی آنان اقدام کرد و بدون تعارف معمول سیاسی و با نگاهی به چشم‌انداز توسعه به حضور مدیران توانمند، متعهد و کاردان اقدام کرد.

انتهای پیام/86015/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول