اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

تخریب وجهه اسلام، هدف اصلی استکبار است/ تأخیر در احداث دانشکده صنعت و معدن شایسته نیست

امام جمعه قروه گفت: هدف اصلی دشمنان از تقویت تسلیحاتی تروریست‌های تکفیری، تخریب وجهه اسلام است.

تخریب وجهه اسلام، هدف اصلی استکبار است/ تأخیر در احداث دانشکده صنعت و معدن شایسته نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران ایشان گفت: اسلام دینی مبتنی بر عدالت است و به همین دلیل جایگاه قضاوت در نظام اسلامی جایگاهی ویژه و برجسته است.

وی افزود: اجرای عدالت و تأمین امنیت، از چنان اهمیتی برخوردار است که باید آن را معیار مدنیت و پیش نیاز هرگونه توسعه و مایه قوام و دوام جامعه قلمداد کرد.

خطیب جمعه قروه در ادامه با اشاره به نقش سازنده بسیج در برهه‌های گوناگون از بدو انقلاب اسلامی تاکنون، به نقش بسیج سازندگی و اردوهای جهادی اشاره کرد و ابراز داشت: به کمک این نیروهای جوان، خوش فکر و متعهد، کار عمران و سازندگی بخش‌های کوچک در مناطق محروم بر روی زمین نمانده است.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی مظلوم واقع شده است بر لزوم تلاش بیشتر، هنرمندان فعال و متعهد در بخش‌های مختلف هنری برای ابلاغ پیام بسیج در قالب‌های گوناگون هنری تأکید کرد.

احیا با بیان اینکه امروز باید فرهنگی ایرانی، اسلامی و انقلابی خود را در قالب علم و معرفت به دنیا صادر کنیم، اذعان داشت: مسئولیت جوانان در این راستا بسیار ارزشمند و خطیر است، چراکه آنان پرچمداران علم و آگاهی و بصیرت در جامعه هستند.

وی در ادامه تروریست‌های تکفیری را مزدوران دست‌نشانده آمریکا و اسرائیل در کشورهای منطقه معرفی کرد و یادآور شد: برخی از این مزدوران به نام حکام اسلامی و اسلام‌شناس به تکفیر یکی از مذاهب اسلامی می‌پردازند که این مبارزه علنی با اسلام است.

احیا به برخی رویدادهای اخیر در کشورهای منطقه از جمله مصر و سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن با دو رویکرد به مقابله با اسلام برخاسته است که در مرحله نخست با تقویت و تجهیز گروه‌های تکفیری به اسلحه و مهمات جنگی، به کشتار مسلمانان دست می‌زند و از سوی دیگر با انتشار اعمال وحشیانه این فرقه ضاله ،این اعمال را به اسلام و مسلمانان نسبت می‌دهد و علیه اسلام مقدس تبلیغ سوء می‌کند.

وی تصریح کرد: بدون هیچ شکی این تروریست‌ها دست‌پرورده استکبار جهانی هستند که برای رسیدن اربابان خود به مطامع شومشان، دست به تخریب وجهه اسلام زده‌اند.

امام جمعه قروه، بصیرت و آگاهی را دو عنصر مؤثر در مقابله با این ترفند شوم دشمنان دانست و افزود: ارتقای آگاهی و بصیرت باید با مطالعه روش و سیره ائمه (ع) که در کتب معتبر علمای اسلام آمده است، انجام شود، چراکه این کتب کاملاً منطبق بر منطق والا و عالی اسلام است.

احیا در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد شدید از بی‌توجهی مسئولان و وزرای صنایع و معادن در چند دوره گذشته دولت نسبت به ایجاد صنایع تبدیلی در قروه، به ویژه در زمینه فرآوری مواد معدنی، گفت: این شهرستان یکی از قطب‌های بزرگ معدن و کشاورزی در منطقه است که چوب بی‌توجهی مسئولان دولتی را می‌خورد.

خطیب جمعه قروه افزود:، شهرستانی که آوازه سنگ‌های تزیینی، پوکه معدنی و انواع مواد کانی آن در سراسر کشور و حتی جهان، اعتبار خاصی در نزد تجار و بازرگانان سنگ دارد، نباید فاقد امکانات فرآوری و بهینه‌سازی باشد.

احیا متذکر شد: مسئولان شهرستان در جلسات حضوری چند وزیر صنعت، معدن و تجارت در دورهای گذشته، بارها بر این نکته تأکید داشتند، اما متأسفانه کوچک‌ترین گامی در این زمینه برداشته نشد که جای گلایه‌مندی دارد.

وی تصریح کرد: گام نخست ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان باید از سوی دولت برداشته شود تا امکان فعالیت بخش خصوصی فراهم آید که متاسفانه تا کنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

وی همچنین از صاحبان معادن و کشاورزان منطقه خواست تا خود به عرصه بیایند و با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، زمینه رونق  توسعه صنعتی منطقه را فراهم کنند.

امام جمعه قروه از روند احداث دانشکده صنعت و معدن قروه هم از مصوبات سفر هیات دولت است، انتقاد کرد و تاخیر در اجرای آن را شایسته مردم منطقه ندانست.

انتهای پیام/79009/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول