اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر

یادواره شهید چمران در اراک برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهید مصطفی چمران و شهدای هفتم تیر و گرامیداشت یاد و خاطره 534 شهید فصل تابستان اراک در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری استان مرکزی برگزار شد.

یادواره شهید چمران در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ظهر امروز در این مراسم گفت: آرامش، امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و دلاوری‌های شهدا بوده و وظیفه همه ما پاسداری از آرمان‌های شهدا و امام شهدا است.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره‌ها عنوان کرد و افزود: شناخت شهیدان بزرگی چون مصطفی چمران و شهید بهشتی و آگاهی از اهداف و آرمان‌های آنها به نسل جوان اقدامی ارزشمند است که فرهنگ استکبار ستیزی را توسعه می‌دهد.

یکی از وعاظ برجسته استان مرکزی نیز با اشاره به ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: در برگزاری یادواره‌ها باید تلاش شود که صدای قلب و ندای آرمان‌های شهدا و پیام سنگرهای شهدا به گوش نسل جوان برسد.

حجت‌الاسلام صابری برگزاری یادواره‌های شهدا را نوعی تجلیل از مقام شهدا توصیف کرد و اظهار داشت: یادواره‌ها باید یک دانشگاه فرهنگی نسبت به موضوع شهادت باشد.

وی در تفسیر آیه 169 سوره آل عمران گفت: شهیدانی مانند شهید بهشتی و شهید چمران که صاحب حیات و نفس هستند، نمی‌میرند و مرگ را می‌میرانند و همیشه ماندگار هستند.

لازم به ذکر است یادواره شهید چمران بنا به اعلام ستاد برگزاری یادواره قرار بود با سخنرانی سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شود که متاسفانه با عدم حضور سخنرانان علیرغم حضور چشمگیر خانواده‌های معظم شهدا با پخش کلیپی از شهدای گمنام و مداحی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به پایان رسید.

انتهای پیام/87002/ش‌20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول