اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان تأکید کرد

ضرورت ایجاد مرکز مطالعات زنان در یکی از دانشگاه‌های همدان

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان گفت: برای بررسی مسائل و مشکلات مربوط به زنان و ارائه راهکارهای علمی و عملی ایجاد مرکز مطالعات بانوان در یکی از دانشگاه‌های استان ضروری است.

ضرورت ایجاد مرکز مطالعات زنان در یکی از دانشگاه‌های همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پروانه رضاقلی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه طبق برنامه پنجم برای توسعه برنامه‌های امور بانوان و خانواده سند جامع خانواده را تصویب کرده است، اظهار داشت: این سند با تصویب دولت به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در سند جامع خانواده 14 محور اساسی به عنوان اهداف برنامه تعیین شده و راهکار و برنامه عمل همه دستگاه‌ها در حوزه مسائل زنان و خانواده را کاملاً مشخص کرده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان افزود: مسائلی که به صورت ملی و منطقه‌ای در سند بیان شده را باید در استان به صورت برنامه استانی بعد از انجام تحلیل‌ها انجام دهیم. 

وی با اشاره به اینکه یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها برای امور زنان در قانون بودجه سال جاری تعیین شده است تصریح کرد: تخصیص اعتبار مشخص شده در بودجه به اجرای برنامه‌های مشخص شده در سند جامع کمک می‌کند.

رضاقلی‌زاده ابراز داشت: سند جامع خانواده چون به تصویب دولت رسیده قانون است و همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای آن هستند و ما هم در دفتر امور زنان برنامه هر دستگاهی را به صورت مشخص ارائه می‌کنیم تا ادارات بر اساس آن برنامه‌ها فعالیت کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، حجاب و عفاف برنامه می‌دهیم که از پراکندگی کارها جلوگیری شود و برای این بهترین راهکار، ایجاد مرکز مطالعات زنان و خانواده در دانشگاه ضروری است.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با بیان اینکه با راه‌اندازی مرکز مطالعات زنان و خانواده در دانشگاه علم و عمل را با هم انجام می‌دهیم بیان داشت: برای انجام برنامه‌ها در هر شهرستان براساس مطالعات می‌توان با در نظر گرفتن شرایط خاص آنها برنامه‌ریزی کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: افزایش طلاق، اعتیاد، زنان بدسرپرست، کمبود امکانات رفاهی، بالا رفتن سن ازدواج و در برخی از نقاط روستایی ازدواج در سنین پایین از مسائل و مشکلات عمده بانوان است.

رضاقلی‌زاده اضافه کرد: بروز خشونت‌های خانوادگی، کمبود امکانات پزشکی مرتبط با زنان، دختران بازمانده از تحصیل و نبود ساختارهای تشکیلاتی مربوط به زنان از عمده‌ترین مسائلی است که به بانوان آسیب وارد می‌کند.  

وی به ارائه پیشنهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بانوان پرداخت و گفت: نظارت بر  نحوه انجام برنامه‌های مربوط به امور زنان، اختصاص اولویت‌های پژوهشی به بانوان و ایجاد مرکز مطالعات بانوان و خانواده در دانشگاه از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات مربوط به زنان است.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول