اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس راه و شهرسازی گچساران‌:

حقوق مردم در تقسیم‌بندی اتحادیه مسکن مهر گچساران نادیده گرفته شد

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: تقسیم‌بندی صورت گرفته توسط اتحادیه مسکن مهر گچساران بدون رعایت اولویت‌بندی و رضایت افراد متقاضی و رعایت حق و حقوق مردم صورت گرفته است.

حقوق مردم در تقسیم‌بندی اتحادیه مسکن مهر گچساران نادیده گرفته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، فرامرز انصاری در نشست بررسی مشکلات واگذاری مسکن مهر گچساران به افراد متقاضی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در واگذاری مسکن مهر به متقاضیان، تقسیم‌بندی منازل مسکن مهر این شهرستان بدون در نظر گرفتن اولویت‌بندی قانونی، رضایت افراد متقاضی و در نظر نگرفتن حق و حقوق مردم است.

وی با بیان این‌که در امتیازبندی صورت گرفته توسط اتحادیه مسکن مهر گچساران عدالت رعایت نشده است، افزود: در پی اعتراض تعدادی از افراد متقاضی دریافت مسکن مهر، تأکید مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بر بررسی این موضوع همچنین بررسی سامانه مسکن مهر، تقسیم‌بندی صورت گرفته توسط اتحادیه مسکن مهر گچساران ناعادلانه و بدون رعایت حق و حقوق مردم تشخیص داده شد.

انصاری با ارائه سندی مبنی بر این‌که اتحادیه مسکن مهر گچساران از سال 88 مجوز ادامه کار را نداشته است، ابراز داشت: رئیس اتحادیه مسکن مهر گچساران بر خلاف تأکید این بخشنامه به کار خود ادامه داده است؛ این اتحادیه بر اساس این بخشنامه نباید این امتیاز‌بندی را انجام می‌داد اما مدعی شده است که با هماهنگی فرماندار سابق گچساران و مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان این کار صورت گرفته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران خاطرنشان کرد: تقسیم‌بندی اتحادیه مسکن مهر بدون رعایت اولویت‌بندی بوده و تقسیم‌بندی اداره راه و شهرسازی گچساران بدون هیچ‌گونه خطایی و بر اساس مبلغ واریزی افراد و تاریخ واریز صورت گرفته است که تمامی مستندات آن نیز برای ارائه وجود دارد.

انصاری با اشاره به تعداد 273 واحد سایت یک‌هزار و 216 واحدی مسکن مهر گچساران واقع در بلوار بعثت این شهرستان متذکر شد: تعداد 273 نفر در سایت یک‌هزار و 216 واحدی مسکن مهر گچساران در محل بلوار بعثت و 102 نفر دیگر نیز در چند بلوک نیمه تمام و رها شده اختصاص واحد شده‌اند که این افراد دارای امتیاز بالا بوده اما در تقسیم‌بندی 600 واحدی آماده برای واگذاری جایی ندارند که اجحاف در حق این افراد مسجل و معرض است.

وی با اشاره به اظهارات مدیرعامل اتحادیه مسکن مهر گچساران مبنی بر اختصاص سود مشارکت به واحدهای مسکن مهر اذعان کرد: تخصیص سود مشارکت به مسکن مهر گچساران از حیطه و عهده شهرستان‌ و استان خارج بوده و در حوزه اختیارات دولت و مصوبات دولت است.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران، پیشنهاد خبرنگار فارس مبنی بر راست‌آزمایی ادعای وی مبنی بر عدم رضایت افراد تقسیم واحد شده توسط اتحادیه مسکن مهر گچساران در راستای اطلاع‌رسانی شفاف و آگاهی‌بخشی به مردم را پذیرفت.

در این راست‌آزمایی که به صورت تصادفی و با انتخاب پرونده متقاضیان تقسیم واحد شده به صورت تلفنی و به پیشنهاد خبرنگار فارس گچساران صورت گرفت،«ع-ف » نخستین فرد انتخاب شده در پاسخ به سئوالی مبنی رضایت از تقسیم‌بندی اتحادیه مسکن مهر گفت: بنده از تقسیم‌بندی که توسط اتحادیه مسکن مهر صورت گرفته بود راضی نبودم و در این تقسیم‌بندی در واحدی نامناسب قرار گرفته بودم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا قبول دارید که اثر انگشت و امضای شما به نشانه رضایت از این تقسیم‌بندی در اتحادیه مسکن مهر وجود دارد، گفت: من واحد مسکونی خود را ندیدم اما به ما اعلام کردند که واحد شما آماده تحویل است و من نیز به دلیل این‌که از این خبر خوشحال شده بودم، امضا کردم اما از وضعیت تقسیم‌بندی راضی نیستم اما تقسیم‌بندی راه و شهرسازی که بر اساس اولویت و امتیاز بوده است را قبول دارم.

«ن» دیگر متقاضی مسکن مهر می‌گوید: از تقسیم‌بندی اداره راه و شهرسازی راضی هستم زیرا بر اساس اولویت و اختیار خودم صورت گرفته است.

«د» از دیگر متقاضیان مسکن مهر نیز مدعی بود که واحد فعلی خود را از طریق تقسیم‌بندی اداره راه، بر اساس اولویت‌بندی و اراده خود انتخاب کرده است.

انصاری در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر این‌که افراد تجمع کننده چه کسانی هستند، گفت: افراد معترض و تجمع‌کننده کسانی هستند که بر اساس اولویت‌بندی اتحادیه مسکن مهر گچساران صاحب خانه شده‌اند، اما امتیاز این افراد امتیاز بالایی نبوده است.

وی با بیان این‌که تعدادی دیگر از این افراد نیز نمی‌دانستند برای چه امری تجمع کرده‌اند، تأکید کرد: در مسکن مهر گچساران هیچ شخصی واحد مسکونی خود را به اراده و اختیار خود انتخاب نکرده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران افزود: اگر قرار است افراد از انتخاب خود راضی باشند باید 1200 نفری که بالای 60 میلیون ریال پرداخت کرده‌اند در تقسیم‌بندی 600 واحد شرکت کنند و هر کس به حق خود برسد.

انصاری یادآور شد: من می‌گویم چرا بعضی از کسانی که در سال 91 پرداخت پول داشته‌اند باید صاحب خانه شوند اما افرادی که از سال 89 مبلغ خود را پرداخت کرده‌اند، بدون خانه بمانند.

انتهای پیام/82014/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول