اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر امور اسرای فلسطین:

رژیم صهیونیستی 90 شیوه شکنجه علیه اسرای فلسطین به کار می‌برد

وزیر امور اسرا و آزادگان فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی 90 شیوه ممنوعه شکنجه اعم از شکنجه جسمی و روحی علیه اسرای فلسطینی به کار می‌برد و 99 درصد از اسرای فلسطین تحت این نوع شکنجه‌ها قرار گرفته‌اند.

رژیم صهیونیستی 90 شیوه شکنجه علیه اسرای فلسطین به کار می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس، «عطا الله ابو السبح» در کنفرانسی مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی مبارزه با شکنجه که مصادف با 26 ماه ژوئن هر سال است، گفت که رژیم صهیونیستی از 90 شیوه ممنوعه شکنجه علیه اسرای فلسطینی در بند زندان‌های این رژیم استفاده می‌کند و 99 درصد اسرای فلسطین نیز تحت این شکنجه‌ها قرار گرفته‌اند.

وی خاطر نشان کرد که دشمن صهیونیستی در دوره اخیر جنایت های خود علیه اسرای فلسطینی را شدت بخشیده است.

ابو السبح تشریح کرد که سیاست های شکنجه وحشیانه علیه نزدیک به 4700 اسیر فلسطینی به اوج خود رسیده، به گونه ای که اسرای فلسطینی هم اکنون در شرایطی سخت و طاقت فرسا تحت بازداشت هستند و از ابتدایی ترین حقوق و خواسته خود و حتی درمان و غذای مناسب نیز برخوردار نیستند.

وی اشاره کرد که اسرای فلسطینی از نخستین لحظات بازداشت تا دیگر مراحل تحقیق و حتی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت وحشیانه ترین شیوه های شکنجه ممنوعه قرار می گیرند، علاوه بر این بسیاری از آن ها از ملاقات با خانواده های خود محروم هستند و به پرداخت جریمه های مالی سنگین محکوم می شوند.

وزیر امور اسرا و آزادگان فلسطین در ادامه تاکید کرد که دشمن صهیونیستی بدون مراعات وضعیت سلامت اسرای بیماری که هر لحظه با خطر مرگ رو به رو هستند؛ همانند اسیر «معتصم رداد» که همواره آرزو می کند آزاد شده و در میان خانواده اش از دنیا برود، آن ها را در حبس نگه می دارد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ابو السبح عنوان کرد که رژیم صهیونیستی از جمله نظام هایی است که به رغم امضای توافقنامه مخالفت با شکنجه، هرگونه شیوه شکنجه وحشیانه را علیه اسرای فلسطینی بکار می گیرد که تمامی این جنایت ها در پرتو حمایت های سیاسی و پوشش های قانونی انجام می گیرد.

وی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی شکنجه اسرای فلسطینی را به امری مرسوم و قانونی برای خود تبدیل کرده و بدین گونه تمامی قوانین و معاهدات بین المللی در رابطه با اسرا را که اجازه بکار گیری شکنجه علیه اسرا و بازداشت شدگان را نمی دهد، زیر پا می گذارد.

ابو السبح از اتحادیه عرب خواست این مساله را در عرصه های قانونی فعال سازی کرده و موضوع شکنجه اسرای فلسطینی را در دادگاه‌های بین المللی مطرح و از پذیرش فلسطین در سازمان ملل به عنوان دولت غیر عضو ناظر که امکان تنظیم دادخواست قضایی علیه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی را می دهد، نهایت بهره را ببرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول