اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخبار کوتاه از فلسطین/

بازداشت 6 عضو حماس در کرانه باختری/ انتقال 4 اسیر اعتصاب‌کننده غذا به سلول انفرادی

جنبش حماس اعلام کرد که نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین 6 عضو این جنبش در کرانه باختری را بازداشت کردند.

بازداشت 6 عضو حماس در کرانه باختری/ انتقال 4 اسیر اعتصاب‌کننده غذا به سلول انفرادی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الحیات، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که دستگاه‌های امنیتی رام‌الله با یورش به روستای بدو در غرب قدس و بازرسی منازل چند عضو حماس به نام‌های «زهیر محمد حمدان»، «صالح محمد الشیخ» و دو پسرش «محمد و ضیاء» را بازداشت کرده اما در بازداشت «احمد زهران» اسیر آزادشده ناکام ماندند.

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی عباس در نابلس نیز پس از یورش به محل کار «اسعد طالب ابوهواش»(25 ساله) وی را بازداشت کرده و یک جوان به نام «وائل بنی فضل» از شهرک عقریا را نیز به بازداشت خود درآوردند.

نیروهای امنیتی عباس همچنین به هشت نفر دیگر احضاریه جهت مراجعه به مراکز بازجویی اعطا کردند و این در حالی است که بازداشت چهار دانشجوی دانشگاه ملی النجاح همچنان ادامه دارد.

تحصن خانواده‌های اسرا در مقابل مقر صلیب سرخ

خانواده‌های اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به نابسامانی وضعیت فرزندانشان، در مقابل مقر صلیب سرخ جهانی در رام‌الله تحصن کردند.

معترضات تصاویر فرزندانشان و پلاکاردهایی در دست داشتند که در آنها از جامعه جهانی برای اعمال فشار بر تل‌آویو جهت آزاد کردن اسرا درخواست کرده بودند.

در این تجمع اعتراض‌آمیز همچنین تعدادی از نمایندگان اردنی به نشانه همبستگی با شهروندان اردنی در بند زندان‌های اسرائیل، شرکت داشتند.

در همین رابطه «زیاد ابوعین» قائم مقام وزارت امور اسرای فلسطین گفت که این تجمع به نشانه همبستگی با اسرای فلسطینی و عربی در بند زندان‌های اسرائیل صورت گرفته است.

شهادت یکی از مبارزان قسام

«خالد خریوش» از مبارزان گردان‌های شهید عز الدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ساکن شهر طولکرم در کرانه باختری که در سال 2004 توسط نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شده بود، سرانجام دیروز سه شنبه به شهادت رسید.

شهید خالد در 4 آوریل سال 2004 همراه با یکی از همرزمانش عملیات «آوی حیفتس» را که خود طراح آن بود، علیه نظامیان رژیم صهیونیستی به اجرا گذاشت و در جریان آن دوستش به شهادت رسید و خود نیز به شدت زخمی و به بیمارستان ثابت ثابت در شهر طولکرم انتقال داده شد و در شرایطی که وضعیت بسیار وخیم و ناگواری داشت به بازداشت نظامیان رژیم صهیونیستی درآمد.

این نخستین پاسخ گروه های مقاومت به ترور شیخ احمد یاسین، بنیانگذار جنبش حماس در سال 2004 بود.

رژیم صهیونیستی پس از اینکه از درمان شهید خالد ناامید شد، او را به اردن فرستادند، وی از ناحیه سر و قسمت های فوقانی بدنش هدف تیراندازی مستقیم قرار گرفته و به شدت زخمی شده بود که بر اثر آن وارد حالت کما شده بود و پزشکان در طول 9 سال از درمان وی عاجز ماندند تا اینکه سرانجام این مبارز فلسطینی شامگاه دیروز سه شنبه به شهادت رسید.

زخمی شدن پنج جوان در درگیری با صهیونیست‌ها

در جریان وقوع درگیری بین نیروهای اشغالگر و جوانان فلسطینی به دنبال یورش این نیروها به اردوگاه الفارعه در طوباس واقع در کرانه باختری، پنج جوان زخمی شدند.

نیروهای ارتش رژیم اشغالگر به ده‌ها منزل در این اردوگاه یورش برده و به بهانه جستجوی جوانان تحت تعقیب اقدام به بازرسی از منازل شهروندان کردند و همچنین درگیری بین این نیروها و جوانان فلسطینی رخ داد که طی آن پنج جوان مورد اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفته و زخمی شدند.

نیروهای اشغالگر همچنین به شهرک میثلون و الزبابده در جنوب جنین یورش بردند.

انتقال 4 اسیر اعتصاب‌کننده غذا به سلول انفرادی

مرکز مطالعات اسرای فلسطینی تاکید کرد که سازمان زندان های صهیونیستی 4 اسیر اعتصاب‌کننده غذا را به سلول های انفرادی زندان صحرایی النقب انتقال داده که تمامی این اسرا از اعضای جنبش حماس هستند.

این 4 اسیر فلسطینی از روز دوشنبه گذشته در اعتراض به سیاست تمدید بازداشت موقت خویش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند.

مدیر مرکز مطالعات اسرای فلسطین در اظهاراتی مطبوعاتی اشاره کرد که اسرای مذکور عبارتند از: باسل زویکات، انس جاد الله، موید شراب و سمیر بحیص که همگی کمتر از 30 سال سن دارند و تنها یکی از آن ها 42 سال سن دارد.

فواد خفش تصریح کرد که دشمن صهیونیستی مدت بازداشت موقت اسرای فلسطینی را بدون هرگونه اتهامی تمدید می کند و ما در ماه های گذشته شاهد تشدید این سیاست در حق اسرا بوده ایم.

هم اکنون 200 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت موقت به سر می برند.

خفش از تمامی ملت فلسطین دعوت کرد از اعتصاب غذای اسرای تحت بازداشت موقت حمایت کرده و در برنامه ها و فعالیت هایی که به منظور اعلام همبستگی با آن ها برگزار می شود، مشارکتی گسترده و فعال داشته باشند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول