اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع صهیونیست:

«جان کری» به طرح تدریجی دستیابی به صلح روی آورده است

برخی منابع مطبوعاتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند وزیر امور خارجه آمریکا از طرح گسترده خود برای دستیابی به صلح صرف‌نظر کرده و به طرح تدریجی به منظور پیشبرد روند صلح روی آورده است.

«جان کری» به طرح تدریجی دستیابی به صلح روی آورده است

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل امروز» نوشت که «جان کری» از اجرای طرح کامل خود در خصوص روند صلح صرف‌نظر کرده و به اجرای طرح تدریجی صلح روی آورده است.

این روزنامه نوشت که کری از اتحادیه اروپا درخواست کرده است تا از تلاش‌های خود برای احیای روند صلح صرف‌نظر کرده و از طرح آمریکا مبنی بر اجرای طرح تدریجی در این باره پیروی کند.

بر اساس این گزارش به گفته منابع عالی‌رتبه اسرائیلی، کری از اسرائیل و فلسطینیان می‌خواهد تا به تدریج برای اعتمادسازی بین دو طرف تلاش کنند. 

بر پایه این گزارش این تصمیم کری به خاطر آن اتخاذ شد که وی پی برده است اسرائیل به شروط «محمود عباس» برای بازگشت به مذاکرات عمل نخواهد کرد و عباس نیز هرگز شروط و مواضع اسرائیل را نخواهد پذیرفت و این طرح نیز شامل آغاز به رسمیت شناختن حق دو طرف برای زندگی با آزادی و صلح در مرزهای دولت خود در کنار حفاظت از منافع امنیتی هر دو طرف و نیز توافق اولیه برای تبادل زمین بویژه در رابطه با مجتمع‌های بزرگ شهرک‌نشینی و همچنین اعطای مشوق‌های اقتصادی به فلسطینیان است.

مرحله نخست همچنین توقف شهرک‌سازی بدون اتخاذ مواضع علنی و آزادسازی اسرای قدیمی که فلسطینیان درخواست آزادی آنها را کرده‌اند، شامل خواهد شد.

جان کری در تلاش برای ازسرگیری روند سازش بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی که از سال 2010 به دلیل شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی متوقف شده است، تلاش‌های زیادی می‌کند و در همین رابطه طی دو ماه گذشته هفت مرتبه با عباس و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول