اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان بوشهر خبر داد

امحای یک تن از انواع مواد مخدر در بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر از امحای یک تن از انواع مواد مخدر در استان بوشهر خبر داد.

امحای یک تن از انواع مواد مخدر در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر،سردار حیدر عباس‌زاده امشب در مراسم امحاء یک تن مواد مخدر در ساحل بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سه تن مواد مخدر کشف شده که حاصل تلاش کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی استان بوشهر است، یک تن از انواع مواد مخدر غیردارویی شامل حشیش، شیشه، هروئین و مواد مخدر صنعتی امحاء شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 748 نفر متهم و قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند، افزود: روز پنجم تیرماه همزمان با روز جهانی مواد مخدر 100تن مواد مخدر غیردارویی در تهران و 16 استان کشور به آتش کشیده شد که نشان‌ می‌دهد ایران اسلامی در راه مبارزه با مواد مخدر مصمم و استوار قدم است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر، فقر و رشد جمعیت، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته‌ای را به ‌عنوان سه بحران جهانی دانست و اذعان داشت: موضوع مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به عنوان چهارمین بحران و بزرگ‌ترین شوک هزاره سوم است.

عباس زاده تأکید کرد: این شوک که بالغ بر 170 کشور در جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند براساس آمارهای منتشره از سوی سازمان ملل متحد بالغ بر 250 میلیون نفر در جهان حداقل یکبار نسبت به مواد مخدر مبادرت ورزیده‌اند.

وی با تأکید بر این نکته که مصرف موادمخدر زمینه را برای اشتغال بیش از 10 میلیون نفر قاچاقچی حرفه‌ای به عنوان مافیای مواد مخدر فراهم کرده است، ابراز داشت: سود خالص حداقل 500 تا 600 میلیارد دلار در سال ناشی از تجارت غیرقانونی مواد مخدر با چرخش مالی سالانه 1500تا 1600 میلیارد دلار سبب شده است که مواد مخدر کنار اسلحه، نفت و توریسم به عنوان یک صنعت غیرقانونی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: افغانستان در سال 2012 میلادی حدود 7 هزار و 800 تن مواد مخدر تریاک تولید کرده است که با تلاش نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، مرزبانی، سپاه پاسداران و همه نیروهای مقابله با عرضه موادمخدر در کشور در سال 91 حدود 500 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

عباس زاده یادآور شد: نیروی انتظامی استان بوشهر در عین حالی که با دانه‌درشت‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر مقابله می‌کند با خرده‌فروشان مواد مخدر که در فاسد کردن نسل جوان و مولد جامعه نقش دارند، برخورد قاطع خواهد داشت.

وی شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده و طرح‌های نجات را از جمله طرح‌های مقابله با اعتیاد در استان بوشهر عنوان  کرد.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول