اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

همدان 5 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید کرد

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان گفت: استان همدان در سال گذشته بیش از 5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید کرده است.

همدان 5 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن خیریان‌پور بعدازظهر امروز در سومین گردهمایی تعاونی و تشکل‌های روستایی و کشاورزی استان اظهار داشت: در سطح استان 28 درصد جمعیت در بخش کشاورزی شاغل هستند و 24 درصد ارزش افزوده استان در بخش کشاورزی نهفته و از این بخش تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: استان همدان 28 درصد از تولیدات کشاورزی غرب کشور را با 20 نوع محصول کشاورزی تولید می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با اشاره به عملکرد بخش کشاروزی در سال 91 گفت: استان همدان در سال گذشته بیش از 5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را در 724 هزار هکتار سطح کشت تولید کرده است.

وی به راهکارها و برنامه‌های توسعه کشاورزی اشاره کرد و ابراز داشت: ایجاد صنایع تبدیلی، توسعه کشت گلخانه‌ای، توسعه آبیاری تحت فشار و بارانی برای صرفه جویی و استفاده بهینه از آب، احیاء و مرمت قنوات و بازسازی کانال‌های آبرسانی از راهکارهای مؤثر در افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است. 

خیریانپور بیان داشت: استفاده از یافته‌های علمی، یکپارچه‌سازی اراضی، توسعه شیلات، ترویج کشاورزی، مکانیزاسیون و استفاده از ابزار و ادوات مدرن و توسعه زراعت چوب با توجه به وجود صنایع چوبی در استان نیز از راهکارهای توسعه و رونق بخش کشاورزی است که ارزش افزوده بیشتری را برای ما ایجاد می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بسته‌بندی محصولات کشاورزی در همدان زیاد مناسب نیست، تصریح کرد: ایجاد صنایع بسته‌بندی در کنار تولیدات کشاورزی و ارائه محصولات در بسته‌بندی مناسب هم در ارزش افزوده موثر بوده و هم در بازاریابی و گسترش دامنه بازار فروش تأثیرگذار است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با اشاره به اینکه در سطح استان همدان تعداد 252 تعاونی روستایی فعالیت می‌کنند ادامه داد: در سطح استان 18 اتحادیه روستایی داریم که در مجموع بیش از 284 هزار و 829 نفر عضو این تشکل‌ها هستند.

وی در پایان با بیان اینکه تشکل‌های کشاورزی و روستایی می‌توانند خواسته‌های پراکنده کشاورزان را جمع و به مسئولین انتقال دهند، ابراز داشت: تشکل‌ها انتقال‌دهنده نظرات مجموعه نظام و دولت به کشاورزان هستند و باید به فکر توسعه و تقویت تشکل‌ها باشیم.  

انتهای پیام/89019/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول