اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم خبر داد

افتتاح برنامه‌های ورزشی طرح اوقات فراغت با رژه تیم‌ها و ضرب مرشد

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از آغاز برنامه‌های ورزشی طرح اوقات فراغت تابستان با رژه تیم‌ها و ضرب مرشد خبر داد.

افتتاح برنامه‌های ورزشی طرح اوقات فراغت با رژه تیم‌ها و ضرب مرشد

عباس جهان‌بینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: مراسم ویژه‌ای به منظور افتتاحیه برنامه‌های ورزشی طرح اوقات فراغت تابستان امروز با حضور مسئولان استان و مسئولان هیئت‌های ورزشی قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم از ساعت 18 امروز در مجموعه ورزشی تختی قم برگزار می‌شود و شامل برنامه‌های متنوعی همچون نمایش باستانی و ضرب مرشد، اجرای حرکات نمایشی رشته‌های مختلف ورزشی، رژه تیم‌های ورزشی و ... خواهد بود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با اظهار امیدواری نسبت به اینکه برگزاری مطلوب برنامه‌های اوقات فراغت زمینه تحول در اهداف و برنامه‌هایی که برای خدمت به جوانان قمی داریم را به وجود می‌آورد، عنوان داشت: تاکید ما به هیئت‌های ورزشی استفاده بهینه از این فرصت برای استعدادیابی است.

وی بیان کرد: البته در قم دستگاه‌ها و نهادهای استانی در حوزه جوانان و اوقات فراغت فعالیت خوبی دارند اما با توجه به معضلات و آسیب‌های اجتماعی در حوزه جوانان، لازم است کارها نسبت به قبل علمی‌تر و از نظر کیفیت و کمیت در سطح بالاتری انجام پذیرد.

جهان‌بینی با اشاره به موضوع اوقات فراغت جوانان افزود: در زمینه اوقات فراغت دستورالعمل جامعی از سوی وزارت ورزش و جوانان به این اداره کل ارسال شده است که این دستورالعمل به عنوان شاخص اصلی ارزیابی عملکرد اوقات فراغت دستگاه‌ها لحاظ خواهد شد.

وی ابراز داشت:‌ بر اساس دستورالعمل ارسالی از سوی وزارت ورزش و جوانان، فعال‌ترین و پرمخاطب‌ترین دستگاه‌ها و ایده‌های برتر در حوزه افراد حقیقی و حقوقی فعال در موضوع اوقات فراغت مورد ارزیابی و همچنین تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: در زمینه اوقات فراغت بر اساس یک پژوهش در کل کشور و از جمله استان‌ قم، شیوه‌های «فعال غیر فردی، فعال فردی، فعال گروهی و غیر فعال گروهی» روش‌های فعالیت جوانان در برنامه‌های اوقات فراغت محسوب می‌شود.

وی ابراز کرد: آمارها نشان می‌دهد که بیشتر نوجوانان و جوانان قمی از شیوه غیر فعال فردی برای پر کردن اوقات فراغت خود بهره می‌برند که این شیوه استفاده از اینترنت، بازی‌های رایانه‌ای و ... را شامل می‌شود و اگر می‌خواهیم جامعه‌ای پویا داشته باشیم باید به دنبال روش‌های فردی یا گروهی بوده و جایگزین این روش کنیم.

جهان‌بینی تصریح کرد:‌ باید با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق جوانان را به سمت و سوی فعالیت‌هایی مانند ورزش، هنر، اردوها و برنامه‌های فرهنگی و کلاس‌های آموزشی سوق دهیم تا جوانان نیازهای امروز جامعه را فرا بگیرند.

انتهای پیام/78002/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول