اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص پوست و مو:

کاشت ناخن سبب سرطان پوست و ناخن می‌شود

متخصص پوست و مو گفت: کاشت ناخن به دلیل بسته شدن منافذ و عدم رسیدن هوا به روزنه‌ها سبب سرطان پوست و ناخن می‌شود.

کاشت ناخن سبب سرطان پوست و ناخن می‌شود

حسن موسوی شفق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سوال که شکننده شدن ناخن‌ها در اثر چیست، افزود: کمبود آهن، مشکلات تیرویید، اختلال عملکرد کلیه‌ها، مشکلات گردش خون و کمبود بیوتین(یکی از انواع ویتامین B) ایجاد می‌شود.

وی در ادامه افزود: ضخیم شدن غیرطبیعی ناخن‌ها در مشکلات گردش خون دیده می‌شود.

متخصص پوست و مو در مورد وظیفه ناخن تصریح کرد: ناخن موجب حفاظت از انگشت می‌شود و مهارت کارهایی را که با انگشت انجام می‌شود را افزایش می‌دهد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه سرعت طبیعی رشد ناخن چقدر است و آیا می‌توان از روی ظاهر ناخن به وجود بیماری پی برد، بیان کرد: ناخن‌ها به طور معمولی روزی یک میلی متر رشد می‌کنند و چهار تا شش ماه طول می‌کشد تا به طور کامل بازسازی شوند و ممکن است رشد ناخن انگشتان پا آهسته‌تر صورت گیرد، تعدادی از بیماری‌ها را می‌توان از ظاهر ناخن‌ها تشخیص داد.

موسوی شفق در درمان بیماری‌های ناخن ادامه داد: بسیاری از بیماری‌های ناخن با مراقبت صحیح قابل پیشگیری است و بعضی از آنها نشانه بیماری‌های جدی هستند، اما همواره به فرو رفتگی‌ها یا غیرطبیعی بودن رنگ و شکل ناخن‌های خود دقت کنید.

وی در پایان در مورد کاشت ناخن‌ها تاکید کرد: از کاشت ناخن جدا خوداری کنید، زیرا کاشت ناخن سبب می‌شود هوا به روزنه‌های ناخن نرسد و قارچ‌ها زیر ناخن به سرعت رشد کند و سبب سرطان پوست و ناخن می‌شود.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول