اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسا‌ن‌رضوی خبر داد

پیشرفت 50 درصدی طرح‌های مهر ماندگار بخش صنعت خراسان‌رضوی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسا‌ن‌رضوی گفت: در حال حاضر 13 طرح مهر ماندگار در بخش صنعت خراسان‌رضوی با پیشرفت 50 درصدی و اعتبار 271 میلیارد تومان و 68 میلیون ارزی وجود دارد.

پیشرفت 50 درصدی طرح‌های مهر ماندگار بخش صنعت خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر فخر موحدی ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت فرارسیدن دهه تولید ملی در محل سالن کنفرانس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی اظهار کرد: در حال حاضر 13 طرح مهر ماندگار با اعتبار 271 میلیارد تومان و 68 میلیون ارزی در بخش صنعت وجود دارد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد همراه هستند، تصریح کرد: شاکله استان خراسان‌رضوی بر پایه تولید و صنعت استوار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با اشاره به صدور بیش از 4 هزار و 300 فقره جواز صنعتی و اشتغال‌آفرینی بیش از 129 هزار نفر در این استان، عنوان کرد: در حال حاضر دو نوع جواز با اولویت و فاقد اولویت در خراسان‌رضوی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه 317 فقره جواز صنعتی با پیشرفت 60 درصد به بالا با ارزش سرمایه‌گذاری 650 میلیارد تومان داریم، عنوان کرد: هدف اصلی صنعت در سال 92، اتمام طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی است و در این صورت بیش از 2 هزار میلیارد تومان به سرمایه‌های کنونی اضافه می‌شود.

فخرموحدی با اشاره به جلسات ستاد تسهیل صنعت در استان خراسان‌رضوی، متذکر شد: در حال حاضر بیش از 70 درصد مصوبات این ستاد در استان اجرایی شده و یا در دست اقدام است.

وی همچنین در ارتباط با طرح صیانت از تولید در خراسان‌رضوی گفت: در همین راستا مبلغی بالغ بر 100 میلیارد تومان در برخی بانک‌های استان پیش‌بینی شده که در قالب این طرح به متقاضیان ارائه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی یادآور شد: در همین راستا از 592 طرح ارائه شده، 191 طرح با ارزش 748 میلیارد ریال در بانک‌ها مصوب و 148 طرح از این تعداد با ارزش 586 میلیارد ریال توانسته‌اند تسهیلات خود را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه صنعت و معدن استان اقدامات زیادی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته و استراتژی‌های مشخصی نیز در این حوزه داشته‌ایم.

فخرموحدی در پایان با اشاره به توان بالای بخش خصوصی خراسان‌رضوی، ابراز داشت: دولت نیز پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها کمک‌های زیادی را به بخش صنعت در قالب‌های مختلف کرده است.

انتهای پیام/70005/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول