اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

با وجود حمله طالبان به نزدیکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان

کاخ سفید: اوباما و کرزی همچنان از مذاکرات صلح با طالبان حمایت می‌کنند

کاخ سفید اعلام کرد که رؤسای جمهوری آمریکا و افغانستان چند ساعت بعد از حمله طالبان به نزدیکی کاخ کرزی، با یکدیگر گفت‌وگو و اعلام کردند که همچنان از مذاکره شورای عالی صلح افغانستان با طالبان حمایت می‌کنند.

کاخ سفید: اوباما و کرزی همچنان از مذاکرات صلح با طالبان حمایت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، بر اساس اعلام کاخ سفید، بعد از حملات طالبان خارج از کاخ ریاست جمهوری افغانستان، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (سه شنبه) با «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان از طریق ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کردند.

بر اساس این خبر، حملات اخیر طالبان به نزدیکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان می تواند تلاش های دولت واشنگتن برای نشاندن دولت کابل به پای میز مذاکرات صلح با طالبان را پیچیده کند.

کاخ سفید اعلام کرد که اوباما و کرزی در گفت و گوی روز گذشته درباره پروسه آشتی ملی گفت‌وگو و بر ضرورت اینکه افغانستان باید این پروسه را رهبری کند و نه آمریکا، تائید کردند.

بر اساس این خبر، رؤسای جمهوری آمریکا و افغانستان همچنین اعلام کردند که همچنان از نشست بین شورای عالی صلح افغانستان و نمایندگان طالبان در دفتر سیاسی جدید طالبان در دوحه قطر حمایت می کنند.

کاخ سفید با صدور بیانیه ای تاکید کرد که اوباما و کرزی در گفت‌وگو با یکدیگر تاکید کردند که برگزاری روند آشتی ملی و صلح با طالبان مطمئن ترین راه برای پایان خشونت ها و تضمین ایجاد ثباتی پایدار در افغانستان و منطقه محسوب می شود.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که روز گذشته چهار مهاجم تلاش کردند با استفاده از کارت جعلی وارد کاخ ریاست جمهوری افغانستان شوند اما در ورودی کاخ توسط نیروهای امنیتی شناسایی شدند.

بعد از این بود که یکی از مهاجمان خودروی بمب گذاری شده ای را منفجر کرد و 3 نفر دیگر از آنها نیز با نیروهای امنیتی کاخ درگیر و نهایتا کشته شدند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای ضمن به عهده گرفتن این حمله اعلام کرد که هدف مهاجمان، مرکز سیا، کاخ ریاست جمهوری و ساختمان وزارت دفاع افغانستان بوده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول