اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان سیمای نور پاسخ دهند

عدم پخش برنامه‌های نیمه شعبان از سیما به کدام دلیل

سیمای مرکز نور در شب نیمه شعبان نه تنها مراسم ویژه مسجد مقدس جمکران را پوشش نداد، بلکه در اقدامی عجیب مولودی خوانی میلاد امام حسن مجتبی(ع) را در شب نیمه شعبان پخش کرد.

عدم پخش برنامه‌های نیمه شعبان از سیما به کدام دلیل

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیمای مرکز نور در شب میلاد امام زمان(عج) برنامه‌های ضعیفی به روی آنتن برد و بی‌برنامگی مسئولان این شبکه برای این شب با عظمت به وضوح آشکار بود.

پخش زنده ویژه برنامه‌های شب نیمه شعبان از مسجد مقدس جمکران و نیز حرم مطهر حضرت معصومه (س) از برنامه‌های سیمای مرکز نور در سال‌های گذشته بود اما متاسفانه در شب نیمه شعبان امسال، شبکه نور مراسمات ویژه مسجد مقدس جمکران و حرم کریمه اهل بیت(س) را پوشش مستقیم تصویری نداد.

این در حالی بود که سایر شبکه‌های داخلی و برون مرزی در زمان‌های مختلف مبادرت به برقراری ارتباط زنده با مسجد مقدس جمکران کرده بودند و حال و هوای مردم در این شب با عظمت را برای مخاطبان خود گزارش می‌دادند اما سیمای مرکز نور در این شب نه تنها مراسم ویژه مسجد مقدس جمکران که با سخنرانی آیت‌الله امامی کاشانی برگزار شد را پخش نکرد بلکه به صورت گزارشی نیز ارتباط زنده با مسجد مقدس جمکران نداشت.

سیمای مرکز نور در شب نیمه شعبان برنامه‌های ضعیفی به روی آنتن برد که به عنوان نمونه در یک اقدام عجیب و تأمل برانگیز مولودی خوانی میلاد امام حسن مجتبی(ع) را در این شب پخش کرد که این اتفاق دو بار و در مدت زمانی 20 تا 30 دقیقه اتفاق افتاد.

این کلیپ مولودی خوانی مربوط به میلاد امام حسن مجتبی(ع) در سال‌های گذشته بود که توسط محمود کریمی اجرا شد و در این مولودی خوانی بارها نام امام حسن مجتبی(ع) نیز برده شده بود اما ظاهراً مسئولان شبکه نور از این موضوع باخبر نبودند چرا که نه تنها بعد از نماز مغرب و عشاء، بلکه در ساعات پایانی شب نیز مبادرت به پخش مجدد این کلیپ آن هم با تصاویری ضعیف و قدیمی از مسجد مقدس جمکران کردند.

پخش مراسم شعر خوانی در مجتمع فرهنگی بلال تهران نیز از دیگر برنامه‌های پخش شده در شب نیمه شعبان از شبکه نور بود که این برنامه تولیدی نیز مربوط به سال‌های گذشته می‌شد به طوری که  افرادی که در این مراسم شعر خواندند امروز چهره و ظاهر آنها تغییر کرده است.

از دیگر برنامه‌های پخش شده از سوی شبکه نور، پخش کلیپ‌هایی از سایت لبیک و زائرین مربوط به سازمان حج و زیارت بود که تصاویری قدیمی از ایام نیمه شعبان و مسجد مقدس جمکران را به تصویر می‌کشید.

مجموعه برنامه‌هایی که در شب نیمه شعبان در شبکه نور برای مخاطبان استانی پخش شد، حاکی از عدم برنامه‌ریزی مسئولان برای این شب داشت که با توجه به پتانسیل هنری بالای استان جا دارد مسئولان با برنامه‌ریزی دقیق‌تر بتوانند از توانمندی‌های هنرمندان قمی در تولید برنامه‌های مناسبتی و نیز کلیپ‌های تصویری و با کیفیت و در تراز استان مقدس قم تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول