اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات استان بوشهر خبر داد

افزایش 19 درصدی درآمد گمرکات بوشهر / درآمد 1300 میلیارد تومانی در یک‌ سال

ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: گمرکات استان بوشهر در سال گذشته درآمدی بالغ بر یک‌هزار و 331 میلیارد تومان داشته‌اند که 19 درصد نسبت به سال 90 افزایش داشته است.

افزایش 19 درصدی درآمد گمرکات بوشهر / درآمد 1300 میلیارد تومانی در یک‌ سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ابوالفضل اکبرپور صبح امروز در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با بیان اینکه گمرک با تعیین بسته حمایتی از تولیدکنندگان داخلی سعی در تقویت شرکت‌های تولیدی دارد، اظهار داشت: اعطای تسهیلات در پرداخت حقوق ورودی، اعمال معافیت‌های پرداخت حقوق ورودی و  استرداد حقوق ورودی مواد اولیه و تجهیزات وارداتی واحدهای تولیدی از مهم‌ترین تسهیلاتی که در این بسته حمایتی پیش بینی شده است.

وی افزود: ایجاد سرویس ارزیابی ویژه برای واحدهای تولیدی، اولویت در ایجاد انبارهای اختصاصی برای واحدهای تولیدی، ترخیص بی‌وقفه کالاهای وارداتی واحدهای تولیدی معرفی شده و انجام تشریفات ارزیابی در محل کالاهای صادراتی بدون محدودیت زمانی و مکانی از دیگر خدماتی است که در اختیار شرکت‌های تولیدی قرار خواهد گرفت.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با تاکید بر اینکه همواره سعی و تلاش گمرک ترخیص کالاهای مورد نیاز کارخانه‌‌ها در کمترین زمان ممکن است، افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مدت زمان تنظیم اظهارنامه تا صدور پته خروج در گمرک نزدیک به دو ساعت است.

اکبرپور با بیان اینکه تاخیر در ترخیص برخی کالاها متوجه گمرک نیست، افزود: گمرک هم اکنون با دستگاه‌های اجرایی دولتی زیادی به صورت مستقیم در ارتباط است که جهت ترخیص کالا نیازمند اعطای مجوز از سوی آنها است.

وی به درآمد گمرکات استان بوشهر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با وجود اوج تحریم‌ها و سه نرخی شدن ارز وارداتی، گمرک بوشهر از گمرکات برتر کشور بوده که توانست در پیش بینی تحقق درآمدهای دولت در بخش گمرکی به صورت کامل درآمد کسب کند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر یادآور شد: گمرکات استان بوشهر در سال گذشته درآمدی بالغ بر یک‌هزار و 331 میلیارد تومان داشته‌اند که 19 درصد نسبت به سال 90 افزایش داشته است.

انتهای پیام/66006/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول