اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

هنر باید در خدمت مکتب و دین قرار بگیرد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: هنر باید در خدمت مکتب و دین قرار بگیرد تا ذهن‌ها را به سمت هدایت الهی بکشاند.

هنر باید در خدمت مکتب و دین قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسین قنادیان عصر سه‌شنبه در آیین رونمایی از تندیس شهید کشتکار(شهید شاخص کشوری) در برازجان اظهار داشت: شهدا حق بزرگی بر گردن نظام اسلامی دارند و تجلیل از شهدا وظیفه همه مردم و مسئولان است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید کشتکار افزود: شهید کشتکار در واقع هنرمندی شهید بود و باید الگوی جوانان قرار گیرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر و هنرمندان در جامعه خاطر نشان کرد: هنر باید در خدمت مکتب و دین قرار بگیرد تا ذهن‌ها را به سمت هدایت الهی بکشاند.

قنادیان تصریح کرد: معلم بودن و هنرمند بودن شهید کشتکار در واقع یک شاخصه مهم است و این شهید هنرمند حقوق معلمی خود را نیز در راه اسلام هزینه می‌کرد.

وی ابراز داشت: امسال در واقع چهارمین سال نامگذاری سال‌ها به نام شهیدان شاخص است و امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی انجام شده این روند تداوم یابد.

قنادیان با بیان تاریخچه نامگذاری سال‌های اخیر به نام شهدای شاخص افزود: سال 89 به نام شهید اصغرزاده،‌ سال 90 به نام شهید غنی‌پور و سال 91 به نام شهید جان‌بزرگی نامگذاری شده بود و امسال نیز به نام شهید کشتکار که از هنرمندان فعال عرصه نمایش بود، نامگذاری شده است.

این مسئول بیان داشت: با برنامه‌ریزی انجام گرفته، سازمان بسیج هنرمندان کشور هر سال را به نام یکی از شهدا نامگذاری می‌کند و امسال نیز بر اساس بررسی‌ها و تحقیقاتی که انجام شد شهید غلامرضا کشتکار فعال عرصه تئاتر و نمایش به عنوان شهید شاخص فرهنگی کشور معرفی شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور تصریح کرد: آشنایی جوانان و هنرمندان با این الگوها و اسوه‌ها در فعالیت‌های مختلف هنری از اهداف نامگذاری سال‌ها به نام شهداست.

قنادیان خاطر نشان کرد: تجلیل از شهدا یک وظیفه است و همه باید در این مسیر گام بردارند و باید مشکلات خانواده شهدا را در هر شرایطی مرتفع کنیم. 

بر اساس این گزارش، شهید کشتکار در سال 1342 در روستای چاه خانی دشتستان متولد شد؛ تحصیلات ابتدایی را در همان روستا به پایان رساند و ادامه تحصیلات را به همراه خانواده به شهرستان برازجان آمده و در دبیرستان شهید بهشتی و امام خمینی(ره) و سا‌ل‌های آخر را در مجتمع آموزشی رزمندگان به پایان رساند. 

وی در سال 1361 در پایگاه مقاومت کربلا (شهرستان دشتستان) فعالیت خود را شروع کرد و بعد از دو سال در این پایگاه و شرکت مستقیم در جبهه‌های نبرد به‌عنوان فرمانده پایگاه اباعبدالله الحسین(ع) انتخاب شد؛ در این مدت نیز چندبار عازم میادین نبرد شد و پس از اخذ دیپلم و شرکت در کنکور سراسری مراکز تربیت معلم موفق به راهیابی به مرکز تربیت معلم شد و در مدت تحصیل در مرکز تربیت معلم علاوه بر شرکت در جبهه‌ها به کارهای هنری و اجرای تئاترهایی در روند انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پرداخت. 

شهید غلامرضا کشتکار پس از اینکه مشغول به امر تربیت در مدرسه راهنمایی هدایت بود، به‌ علت فعالیت‌های چشمگیری که در ابعاد مختلف تعلیم و تربیت و امور فرهنگی داشت در سال 1366 به‌عنوان مسئول امور تربیتی شهرستان دیلم مشغول به کار شد؛ وی در زمینه ورزش نیز تلاش وافری داشت و از سال 1358 رسما عضو فوتبال باشگاه ورزشی دخانیات شهرستان دشتستان بود.

وی برای آخرین بار در ماه مبارک رمضان سال 67 عازم جبهه‌های حق علیه باطل شده و در تیپ 13 امیرالمؤمنین(ع) مشغول ستیز با متجاوزین به خاک ایران اسلامی شد و پس از یک مرخصی چند روزه مجددا در تاریخ 23 خرداد سال 1367 به مقر گردان برگشت که در آخرین حملات دشمن به خاک کشور جمهوری اسلامی و دستیابی به جزیره مجنون در حالیکه در جاده اهواز – خرمشهر با دیگر یارانش احمد اسدی، محمد حسین کریمی و… عازم منطقه نبرد بود مورد هدف موشک هواپیماهای متجاوزین قرار گرفتند و در تاریخ چهارم تیرماه 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمد؛ روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/2452/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول