اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استانداری مازندران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توافق کردند

احداث صنایع دریایی برای کسب بازار کشورهای حاشیه دریای مازندران

استانداری مازندران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای احداث صنایع دریایی برای کسب بازار کشورهای حاشیه دریای مازندران توافق کردند.

احداث صنایع دریایی برای کسب بازار کشورهای حاشیه دریای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران در راستای دور چهارم سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به مازندران به منظور ایجاد اشتغال و کارآفرینی دانش آموختگان بومی، موافقت‌نامه‌ای بین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و استاندار مازندران منعقد شد.

در این توافق‌نامه آمده است: وزارت دفاع نسبت به توسعه صنعت شهید بصیر مازندران و تجهیز آن به فناوری جدید به منظور مرکز تولید قطعات پیشرفته در سال 92 برای ایجاد  اشتغال مستقیم برای 100 نفر اقدام کند.

در ادامه این توافق‌نامه بیان شد: استانداری مازندران نسبت به تامین تسهیلات ارزان قیمت برای صنعت شهید بصیر تا سقف 50 میلیارد ریال در سال 92 و 93 اقدام کند.

از دیگر مفاد این قرارداد این است که وزارت دفاع نسبت به برنامه جدید توسعه شرکت دسا (دیزل سنگین ایران) آمل به عنوان قطب تولید موتورهای سنگین دیزلی و همچنین موتورهای گازی و CHP در سال92 به نحوی که حداقل 150 نفر شغل مستقیم ایجاد شود، اقدام کند.

استانداری مازندران در این توافقنامه متعهد شد تا نسبت به تامین تسهیلات ارزان قیمت برای شرکت دسا آمل تا سقف 70 میلیارد ریال در سال 92 و 93 به منظور توسعه صنعت و اشتغال منطقه اقدام کند.

دیگر بند این قراردادنامه استانداری مازندران موظف شد، 60 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز تکمیل ساختمان پژوهشی نیمه‌کاره و تجهیز آزمایشگاه تحقیقاتی پیشرفته و نوین دریایی با هدف افزایش اشتغال دانش آموختگان دارای تحصیلات بالا، به نسبت 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی توسط استانداری مازندران و نیز 40 میلیارد ریال توسط وزارت دفاع طی سال‌های 92 و 93 تامین و پرداخت کند.

استانداری مازندران در دیگر بند این قرارداد متعهد شد: تسهیلات کم‌بهره مورد نیاز احداث و توسعه صنعت دریایی جویبار وابسته به سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به مبلغ 100 میلیارد ریال از طریق بانک‌های عامل طی سال‌های 92 و 93 پرداخت کند.

از دیگر مواردی که در ان توافق نامه بیان شد: تخصیص مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار جهت احداث اسکله تحقیقاتی پیشرفته دریایی در حاشیه دریای مازندران به نسبت 20 میلیارد ریال توسط استانداری مازندران از محل اعتبارات استانی و 30 میلیارد ریال توسط وزارت دفاع، طی سال‌های 92 و 93 تامین و پرداخت شود.

دیگر مورد توافق در این توافق‌نامه تامین اعتبار 40 میلیارد ریال برای ایجاد پردیس فناوری دفاعی استان مازندران به منظور آماده‌سازی و ساخت بنای اولیه جهت استقرار حداقل 100 واحد فناورانه به نسبت 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی وزارت دفاع و 20 میلیارد ریال توسط استانداری از محل اعتبارات استانی طی سال های 92 و 93 تامین و پرداخت گردد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استانداری مازندارن را موظف کرد نسبت به رفع مشکلات زمین 18 هکتاری موسوم به گلیرد شهرستان جویبار برای احداث پردیس فناوری دفاعی استان مازندران، اقدام کند.

در ادامه این توافق‌نامه وزارت دفاع موظف شد نسبت به انتقال شرکت کنسرو سازی اتکا قائمشهر از داخل محدوده شهر به شهرک‌های صنعتی آن شهرستان، با هدف رفع مشکلات زیست محیطی، معضلات شهری و افزایش اشتغال منطقه اقدام کند و نیز استاندار مازندران نسبت به تغییر کاربری مناسب مورد نیاز شرکت اقدام کند.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح استاندار مازندران را موظف کرد که نسبت به تامین 20 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای خارج کردن شرکت کنسروسازی قائمشهر از محدوده شهری اقدام کند.

انتهای پیام/86004/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول