اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

تاسیس پارک فناوری دفاعی در گیلان

استاندار گیلان از تاسیس پارک فناوری دفاعی با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این استان خبر داد.

تاسیس پارک فناوری دفاعی در گیلان

کیهان هاشم‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تفاهمنامه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با استاندار گیلان اظهار کرد: تاسیس پارک فناوری دفاعی گیلان به تایید دولت رسیده و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه پارک فناوری دفاعی یا شهرک علمی تحقیقاتی دفاعی در گیلان تاسیس می‌شود، افزود: صنایع دفاعی در تمام دنیا پایه توسعه تکنولوژی هستند ولی در استان گیلان این تکنولوژی را نداشتیم.

هاشم‌نیا دانشگاه‌ها را عهده‌دار تاسیس پارک فناوری دفاعی در گیلان دانست و تصریح کرد: پارک فناوری و دفاعی واسطه بین دانشگاه و صنعت دفاعی است و این امر برای ما اهمیت بسیاری دارد.

استاندار گیلان یادآور شد: پارک فناوری دفاعی دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، کارخانه‌های بخش خصوصی، صنعت و مراکز تحقیق و توسعه را پشتیبانی می‌کند.

*ایجاد بانک مشترک خارجی در گیلان

وی در ادامه به صدور مجوز ایجاد بانک مشترک خارجی در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی دومین منطقه در کشور است که در آن بانک مشترک خارجی ایجاد می‌شود.

هاشم‌نیا مصوبه کالای همراه مسافر منطقه آزاد انزلی را از دیگر مصوبه‌هایی عنوان کرد که به استان ابلاغ شده است و افزود: کالای همراه مسافر می‌تواند منطقه را متحول کند و در تمام گیلان تاثیرگذار است.

*احداث دو شهرک سلولزی و صنایع چوبی در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به تصویب دولت به منظور احداث دو شهرک سلولزی و صنایع چوبی در استان، بیان کرد: یک شهرک تخصصی در رودبار احداث می‌شود.

*ایجاد هلدینگ کشاورزی و دامپروری در گیلان

وی همچنین به تفاهمنامه بین وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جهاد کشاورزی و استاندار گیلان برای ایجاد هلدینگ کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و یادآور شد: تفاهمنامه مذکور به تایید دولت رسیده و ابلاغ شده است.

هاشم‌نیا اضافه کرد: مقرر شده، سازمان اتکا نسبت به مطالعه و امکان‌سنجی اجرای پروژه‌های بزرگ پرورش طیور گوشتی، تخم‌گذار و مادر و همچنین واحدهای تولیدی زراعی و باغی در گیلان اقدام کند و در صورت نتیجه‌بخش بودن مطالعات اراضی برای اجرای پروژه‌ها تامین شود.

این مسئول با بیان اینکه سازمان اتکا می‌تواند در بخش مربوط به غیر از زیتون ورود کند، اظهار کرد: سازمان مذکور 500 هکتار باغ زیتون در منجیل دارد و طبق توافق بین وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جهاد کشاورزی و استاندار گیلان یک‌هزار هکتار دیگر زیر کشت زیتون می‌رود.

انتهای پیام/84001/30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول