اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز در پاسخ به انتقادات مدیرکل کتابخانه‌های فارس:

دولت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را برداشته است

شهردار شیراز در واکنش به انتقادات مدیرکل کتابخانه‌های فارس مبنی بر پرداخت نشدن نیم درصد سهم کتابخانه‌ها در شیراز گفت: نیم درصد را دولت به صورت متمرکز از این شهرداری اخذ کرده است.

دولت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را برداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما مشکلی با کتابخانه‌های فارس نداریم و این اختلاف بین شهرداری‌ها و دولت است.

وی افزود: دولت می‌گوید نیم درصد بودجه ملاک است و شهرداری‌ها بیان می‌کنند که نیم درصد درآمد نقدی ما ملاک بوده و اوراق مشارکت و وام درآمد نیست و باید سود آن بازگردانده شود.

مدیر ارشد شهری شیراز ادامه داد: سال گذشته با مدیرکل قبلی کتابخانه‌های فارس به نتیجه رسیدیم و مبلغ تفاهم شده را دادیم.

وی اضافه کرد: سال 91 نیز این اتفاق تکرار شد و از بودجه یک‌هزار و 100 میلیاردی شهرداری شیراز نیم درصد را محاسبه کردند در حالی که بودجه نقدی شهرداری شیراز 400 میلیارد است.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: قانونگذار این مطلب را دقیق مشخص نکرده اما ما سال 91 را تسویه کردیم و هفته‌ای 30 میلیون تومان به نهاد کتابخانه‌های عمومی پرداخت کردیم.

وی ابراز داشت: در جلسه‌ای با حضور فرماندار شهرستان شیراز از مدیرکل کتابخانه‌های فارس سئوال کردم که این پولی را که ما از مردم گرفته‌ایم کجا هزینه کرده‌اید که پاسخ داد ما آن را خرج جاری و تعمیر کرده‌ایم.

شهردار شیراز ادامه داد: در پاسخ بنده بیان کردم که این پول نباید هزینه جاری و تعمیر بشود چراکه خرج احداث و تجهیز کتابخانه است و بنابراین ما دیگر پول به این صورت نمی‌دهیم.

به گفته وی، در ادامه همان نشست با حضور فرماندار مقرر شد شش کتابخانه یا قرائتخانه در سال 92 در پارک‌های شیراز ساخته شود و به جای هفته‌ای 30 میلیون، 15 میلیون نقدی و 15 میلیون برای احداث کتابخانه‌ها اختصاص یابد.

پاک فطرت بیان کرد: در آن جلسه مکان کتابخانه و قرائتخانه‌ها مشخص و مقرر شد مسئول ساخت معاون فرهنگی شهرداری باشد چراکه ما اعتقاد داریم پول مردم شیراز باید در خود شیراز استفاده شود.

وی تصریح کرد: شهرداری با مردم در تماس است و شهرساز می‌داند کجا کتابخانه نیاز است و باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

پاک فطرت اضافه کرد: پس از آن با خبر شدیم که دولت خود وارد عمل شده و از محل مالیات بر ارزش افزوده برداشته است که نامه‌ها و مستندات آن موجود است.

وی تصریح کرد: پیش از این از محل مالیات بر ارزش افزوده که سال گذشته پنج درصد بوده 2.8 درصد را خود دولت بر می‌داشت و 2.2 را به شهرداری‌ها می‌داد که از آن 2.2 درصد نیم درصد کتابخانه‌ها را برداشته است.

شهردار شیراز در پایان اظهار داشت: همین نهاد بنده را به عنوان شهردار نمونه در امر کتابخانه‌سازی مطرح کرده بود و در مورد انجمن کتابخانه‌ها نیز شهرداری عضو است و شخص شهردار وظیفه ندارد خود در جلسات حاضر شود.

انتهای پیام/ 2448‌/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول