اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد دایرةالمعارف استان اردبیل:

شناساندن مفاخر اردبیل کار ماندگاری است که نباید توقفی پیدا کند

رئیس بنیاد دایرةالمعارف استان اردبیل گفت: شناساندن و معرفی مفاخر ارزشمند استان اردبیل کار گران‌سنگی است که نباید توقفی در آن به وجود آید.

شناساندن مفاخر اردبیل کار ماندگاری است که نباید توقفی پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی عصر امروز در نشست با جمعی از دست‌اندرکاران بنیاد دایرةالمعارف استان اردبیل اظهار داشت:‌ در این زمینه تاکنون بیش از 80 چهره ماندگار و ارزشی این استان اعم از مجتهد دینی و عالمان حقیقی شناسایی و مشخصاتشان در این مرکز به ثبت رسیده و این اقدام همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: ‌ما علاوه بر شناسایی این چهره‌ها و ثبت آثار آنها سعی می‌کنیم با بررسی‌های تحلیلی و تطبیقی بتوانیم زوایای زندگی علمی و فخر انگیز آنها را بهتر از هر زمان دیگر بشناسیم و در قالب اطلاعات فردی و اجتماعی آنها را گردآوری کنیم.

نوروزی با بیان اینکه اهداف بنیاد دایرةالمعارف شناسایی نخبگان علمی، ‌فرهنگی و سیاسی است، خاطر نشان کرد: به دنبال تحقیقاتی که صورت گرفته بخشی از این مفاخر دینی با اعتبار و ارزش فراوان شناسایی شده و بسیاری از آنها نیز در مرحله اجتهاد است که سعی داریم آثار گران‌سنگ و چهره‌های علمی آنها را معرفی کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه مفاخر دینی گنجینه‌های عظیم و ماندگار تاریخی یک سرزمین هستند، اضافه کرد: با استناد به زندگی این بزرگان می‌توان حرکت عظیم تبلیغی و معنوی را بهتر و شایسته رقم زد.

وی در ادامه بیان کرد: ما از تمام علاقمندان، محققان و پژوهشگران در این حوزه دعوت می‌کنیم تا اسناد و مدارک مستند خود را در مورد بزرگان و مفاخر شهر و دیارمان در اختیار ما بگذارند تا با بهره‌گیری از آنها بتوانیم این ظرفیت عظیم را پاس داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس بنیاد دایرةالمعارف استان یادآور شد:‌ بنیاد در ابتدای فعالیت خود بر شناسایی مفاخر دینی تاکید داشت اما در حال حاضر ما مفاخر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی را شناسایی و نسبت به اعتلای جایگاه آنها سعی وافر به کار گرفتیم.

نوروزی گفت: مفاخر حوزه قفقاز را نیز با همکاری هنرمندان و نویسندگان شهیر و به نام شناسایی کرده و در قالب آلبوم، عکس‌ها و تندیس‌ها به مردم بهتر از گذشته معرفی می‌کنیم.

وی افزود: شناسایی مفاخر استان علاوه بر اینکه مطالعه احوال گذشتگان ما را میسر می‌کند بلکه منابع غنی مطالعاتی برای پژوهشگران و محققان ما است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: هر چقدر این چهره‌ها شایسته و مطلوب شناسایی شوند به همان نسبت ما قادر می‌باشیم نسل آینده را با این گنجینه عظیم بهتر و شایسته‌تر گره زده و زمینه یک تکاپوی واقعی را فراهم آوریم.

انتهای پیام/62001/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول