اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی:

بزرگ‌ترین باند قاچاق قیر مناطق مرکزی ایران در اراک شناسایی شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: بزرگ‌ترین باند قاچاق قیر مناطق مرکزی ایران در استان مرکزی شناسایی و متلاشی شد.

بزرگ‌ترین باند قاچاق قیر مناطق مرکزی ایران در اراک شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر مختاری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) بزرگ‌ترین باند قاچاق قیر در این استان شناسایی و متلاشی شد.

وی تصریح کرد: اعضای این باند در 150 مورد مبادرت به جعل مهر و اسناد شرکت‌های مختلف کرده و از این طریق سهمیه قیر تولیدی کشور که باید به کشورهای همسایه صادر می‌شد را در انحصار گرفته و اقدام به قاچاق قیر می‌کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با بیان اینکه ارزش قیر توزیع شده خارج از شبکه توسط این باند بالغ بر 150 میلیارد ریال بوده است، گفت: سه نفر از اعضای این باند قاچاق دستگیر شده‌اند و از هفت ماه قبل یک پرونده با عنوان خلع و اختلال در نظام اقتصادی کشور در دادسرای اراک و یک پرونده نیز از دو ماه گذشته در شعبه اول تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.

مختاری افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته رد پای بعضی از دستگاه‌های دولتی در این پرونده مشاهده شده که هم‌اکنون بررسی بیشتر در این زمینه در دست اقدام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رسیدگی به دو هزار و 750 پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات طی دو ماهه گذشته خبر داد و گفت: جریمه در نظر گرفته شده برای این تعداد پرونده بالغ بر 16 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی، میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های تخلف کالا و خدمات در تعزیرات حکومتی استان را 11 روز اعلام کرد و بیان داشت: متوسط رسیدگی به پرونده‌های مربوط به حوزه بهداشتی 13 روز و کالای قاچاق 31 روز است که تلاش برای کاهش این زمان ادامه دارد.

مختاری با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های تخلفات بهداشتی نیز از دیگر وظایف تعزیرات حکومتی است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 600 فقره پرونده تخلفات بهداشتی با رقم محکومیت چهار میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: پرونده‌های تشکیل شده در حوزه کالای قاچاق نیز 145 فقره بوده که منجر به صدور حکم محکومیت 46 میلیارد ریالی برای متخلفان شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی ادامه داد: این نهاد در سال گذشته در حوزه رسیدگی به پرونده‌های بهداشتی با سه هزار و 159 پرونده رتبه چهارم کشوری را از آن خود کرد.

مختاری در بخش دیگری از سخنان خود از شناسایی سه انبار احتکار قند و شکر در استان خبر داد و ابراز داشت: در راستای رسیدگی به تخلفات مربوط به احتکار مایحتاج عمومی مردم  سه انبار احتکار قند و شکر در استان شناسایی شد که محصولات موجود در این انبار با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار گرفته است.

انتهای پیام/87001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول