اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

5 تا 7 تیرماه

سایه در سوگ شهناز می‎نوازد

ارکستر ملی سایه به سرپرستی مهرداد یزدانی به یاد استاد جلیل شهناز از 5 تا 7 تیر روی صحنه تالار فرشچیان اصفهان، می‎نوازد.

سایه در سوگ شهناز می‎نوازد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کمتر از دو هفته از فوت استاد بزرگ و مسلم تار ایران می‎گذرد، جلیل شهناز که تنها شهسوار موسیقی ایران بود و با رفتنش عرصه موسیقی ایران از وجود استاد و پیشکسوت بی‎بهره ماند، جلیل شهناز سایه گسترده‎ای بر سر موسیقی ایران بود که بسیاری از اساتید و نام‌آوران موسیقی ایران از وجود او تغذیه می‎کردند و تأثیرگزاران در علم موسیقی ایران چه مستقیم و چه به‌صورت غیرمستقیم با وی در ارتباط بودند و از وجود او بهره می‎بردند.

خاک اصفهان اگر چه به عنوان زادگاه این هنرمند بزرگ از در آغوش کشیدنش بی‎بهره ماند اما شاگردان و دوستداران این هنرمند بزرگ به هر شکلی قصد ادای دین به روح والای این هنرمند بزرگ را دارند و برگزاری یادواره در قالب اجرای کنسرت از اقداماتی است که توسط گروهای مختلف موسیقی سنتی اصفهان در هفته آینده اجرا در جهت گرامیداشت استاد جلیل شهناز برگزار می‎شود.

گروه خورشید به سرپرستی مجید درخشانی و ارکستر ملی سایه به سرپرستی مهرداد یزدانی از جمله گروهایی هستند که برای اجرای کنسرت یادواره استاد جلیل شهناز پیشقدم شده‎اند.

سرپرست ارکستر ملی سایه در خصوص اجرای کنسرت توسط این گروه گفت: ارکستر ملی سایه از 5 تا 7 تیر با بهره‌گیری از 40 نوازنده در تالار فرشچیان اصفهان می‎نوازد.

وی افزود: در این کنسرت قطعات همچون بهار عشق، کولی‌واره، ایران زمین، گل زرد، مرثیه جنگل، بهار عاشقی و چند قطعه بی‎کلام دیگر اجرا می‎کند.

مهرداد یزدانی ادامه داد: یک اثر از ساخته‎های استاد جلیل شهناز به یاد این استاد بزرگ در این کنسرت اجرا می‎شود تا یاد و خاطره استاد جلیل شهناز در این کنسرت گرامی داشته شود.

انتهای پیام/63019/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول