اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادی از بزرگترین استاد موسیقی ایران

ساز شهناز ناز دارد

نوازنده تار و سه تار اصفهان به نقل از جلیل شهناز گفت: ساز شهناز ناز داشت.

ساز شهناز ناز دارد

ابراهیم صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اصفهان اظهار کرد: شهناز یکی از بزرگترین استادهای موسیقی ایران است که نوازندگی او در تار و سه تار در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به اینکه سبک نوازندگی شهناز منحصر به فرد بود، بیان کرد: در موسیقی یا هر شغل دیگری کسی نمی‌تواند جایگزین دیگری شود و شاید تقلیدهای بسیاری از سبک نوازندگی شهناز انجام شده باشد، اما در نهایت سبکی که استاد در دستور کارش رعایت می‌کرد، کسی قادر به رعایت آن نیست.

نوازنده برتر موسیقی اصفهان نوع شخصیت و اخلاق هر نوازنده‌ای را موثر در صدای ساز دانست و تاکید کرد: انرژی، لطافت و شیرینی صدای ساز شهناز به غیر از مهارت در هنر برگرفته از شخصیت شوخ و شاد او بود و به واقع می‌توان این را عاملی در موفقیت این استاد عنوان کرد.

وی ادامه داد: شاگردان و هنرمندان بسیاری به سبک ایشان تار و سه تار را نواخته‌اند اما در نهایت حال و هوایی که شهناز در ایجاد نوت‌ها و بداهه‌نوازی‌ها داشته را کسی نتوانسته به دست آورد.

صادقی با بیان اینکه نام استاد کسایی و شهناز همواره در کنار یکدیگر به کار برده شده است، اضافه کرد: این یکی از ویژگی‌های موسیقی قدیم است که هنرمندان در شب‌نشینی‌ها و محافل خود در کنار یکدیگر و در ضبط کاست با یکدیگر همکاری و همدلی را داشتند، نه مانند زمان حال که شاید دو نوازنده یکدیگر را ملاقات نکنند و تنها صداها در کنار یکدیگر قرار بگیرد.

انتهای پیام/63007/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول