اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موسیقیدان اصفهانی:

صدای ساز شهناز پیوندساز روح انسان‎ها با یکدیگر بود

موسیقی‌دان اصفهانی گفت: صدای ساز جلیل شهناز پیوندساز روح انسان‌ها ما بین یکدیگر بود.

صدای ساز شهناز پیوندساز روح انسان‎ها با یکدیگر بود

مهرداد آریافر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: موسیقی باید توسط پیشکسوت سکانداری شود و تجربه ثابت کرده که کوتاه کردن دست پیشکسوتان از حوزه‎های هنری نتیجه خوبی به دنبال نداشته است.

وی افزود: موسیقی زمانی می‎تواند اصولی اداره شود که از تجربه بزرگان در آن بهره گرفته شود و گرنه آزموده آزمودن خطا است و راه تکراری رفتن به جز به بن بست نمی‎رسد.

موسیقی‌دان اصفهانی اضافه کرد: در حوزه موسیقی مشاهده می‎شود که مدیریت معنا و مفهوم اصولی و علمی ندارد و هر کسی که سازی دارد، وارد میدان شده و داعیه موسیقیدانی می‎کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیشکسوتان این عرصه با بی‎مهری مواجه می‎شوند و افرادی که در این زمینه صلاحیت ندارند، روی کار می‎آیند.

آریافر تصریح کرد: بزرگانی همچون جلیل شهناز سرمایه‌های موسیقی ملی ایرانی بودند که به طور کامل از این سرمایه‌ها بهره گرفته نشد، اما این هنرمندان ماندگار هستند و نامشان تا ابد بر تارک این کشور برجا می‎ماند.

وی گفت: موسیقی که توسط این بزرگان عرضه شد موسیقی ماندگاری است چرا که موسیقی این عزیزان ارتباط مستقیم با معنویات داشت به همین جهت روح و جان انسان را متحول و عرفانی می‎کرد.

موسیقی‌دان اصفهانی افزود: موسیقی پیشکسوتان و بزرگانی که یک به یک از میدان موسیقی خارج می‎شوند، روح انسان‎ها را به هم پیوند می‎داد و عامل اتصال بود نه انفصال، موسیقی و صدای ساز جلیل شهناز نیز پیوندساز روح انسان‎ها مابین یکدیگر بود.

انتهای پیام/63019/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول