اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد

اجرای طرح کنترل سلامت در بابل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: طرح نصب برچسب کنترل سلامت و اصالت کالاهای حوزه سلامت در بابل اجرا می‌شود.

اجرای طرح کنترل سلامت در بابل

ابراهیم میکانیکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: تقلب و قاچاق اقلام سلامت محور از جمله دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های دارویی و غذایی، مواد خوراکی و آشامیدنی می‌تواند سلامت افراد جامعه و اقتصاد کشور را به مخاطره اندازد.

وی افزود: در همین راستا طرح نصب برچسب کنترل سلامت و اصالت کالاهای حوزه سلامت با هدف مشارکت مردم در مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی و تسهیل در بازرسی و نظارت بر کالاهای سلامت‌محور بر روی تمامی محصولات سلامت‌محور الزامی و اجرایی شده گاز سال 89 در شهرستان بابل اجرا می‌شود.

میکانیکی بیان داشت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بعد از تاریخ اعلام شده، متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه این طرح با هماهنگی‌های انجام شده بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا انجام می‌شود، تصریح کرد: برچسب‌های کنترل اصالت و سلامت کالای وزارت بهداشت در این طرح مستطیلی شکل و با رنگ‌های نارنجی، زرد، سفید و با آرم سیب سلامت سازمان غذا و دارو قابل تشخیص بوده و بر روی کالاهای مذکور نصب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: این برچسب‌ها شامل یک کد دو بعدی 12 رقمی برای بازرسان و یک کد 16 رقمی برای مصرف‌کنندگان و دارای پوشش بوده و با خراش بر روی آن و استعلام از طریق اینترنت، تلفن گویا و یا پیامک می‌توان از اصالت و سلامت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کرد.

وی اذعان داشت: با این کار، وزارت بهداشت پس از طی مراحل مختلف از جمله بازرسی، نظارت، نمونه‌برداری و انجام آزمایش و تایید سلامت کالا و نصب برچسب کنترل اصالت و سلامت آن، اجازه واردات را صادر کرده و شرکت‌های وارد کننده در صورت بروز هر گونه مشکل برای مصرف‌کننده، پاسخگو خواهند بود.

میکانیکی گفت: در این راستا کارگروه ویژه مبارزه با قاچاق کالاهای آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی با حضور نمایندگان سازمان‌های مسئول در سالن اجتماعات حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار و اجرای این طرح را پیگیری می‌کند.

وی افزود: اجرای این طرح به ادعای برخی از کارشناسان دارویی کشور در سطح جهان کم‌نظیر بوده و می‌تواند از ورود داروها و مکمل‌های تقلبی به کشور جلوگیری کند.

انتهای پیام/86009/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول