اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار البرز:

توسعه فضاهای سبز در دستور کار مدیران شهری کرج قرار گیرد

معاون عمرانی استاندار البرز گفت: توسعه فضاهای سبز در دستور کار مدیران شهری کرج قرار گیرد.

توسعه فضاهای سبز در دستور کار مدیران شهری کرج قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، کاوه حدادپور اظهار کرد: ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﻀﺎی ﺳﺒﺰ و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ اﻣﺮی ﻓﺮاﺑﺨﺸﯽ است.

وی ادامه داد: ﺣﻔﻆ و ﻧﮕﮫﺪاری از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ و ﺗﻼش ﺑﺮای ﺗﻮﺳﻌﻪ آن برای تلطیف محیط ﺟﺎﻣﻌﻪ ﯾﮏ ﺿﺮورت اﺳﺖ و با توجه به اینکه رشد روزافزون جمعیت، گسترش شهرها و کمبود فضای سبز شهری موجب تخریب زیست‌محیطی شده، در همین راستا احیای منابع طبیعی و توسعه فضای سبز در دستور کار مدیران شهری قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: ﺣﻔﻆ و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ و ﻓﻀﺎی ﺳﺒﺰ در ﺣﻮﻣﻪ و داﺧﻞ شهر مهم‌ترین ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺳﺘﺎﻧﯽ محسوب می‌شود.

حدادپور با تاکید بر رعایت زیبایی و اکوسیستم زیست‌محیطی گفت: ایجاد فضای سبز و توسعه فضای سبز شهری یکی از وظایف مهم دستگاه‌های متولی امر بوده و بر این اساس اولویت‌های فضای سبز در سطح شهرها با محور قرار دادن اقدامات کارشناسی، همچنین با توجه به ظرفیت‌های موجود از سوی کارشناسان و مسئولان ذی‌ربط با اجرای طرح‌های فضای سبز در دست اقدام است.

حدادپور گفت: در راستای توسعه موزون فضای سبز شهری، ایجاد کریدور سبز در ضلع‌های شمالی استان البرز و طرح ایجاد فضای سبز در اراضی حاشیه‌ای با کاشت انبوه انواع گونه‌های درختی مقاوم و متناسب با شرایط محیطی، باعث می‌شود مناظر زیبای بصری و نیز امکانات خدماتی و رفاهی بیشتری در این مسیرها ایجاد شود.

وی گفت: مسئله فضای سبز از الزامات زندگی شهرنشینی به شمار می‌رود چراکه علاوه بر ارزش‌های عدم جایگزینی زیست‌محیطی مثل تلطیف هوا و تعدیل دما در زیباسازی و حفظ آرامش و شادابی شهروندان نقش مستقیم دارد؛ از این رو با توجه به وضعیت جغرافیایی و باغ شهری کرج احیای فضای سبز در استان ضرورتی انکار‌ناپذیر است.

انتهای پیام/2302/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول