اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براساس طرح ساماندهی پیاده‌روها انجام شد

دستور ویژه شهردار رباط کریم برای برخورد با سد معبر

شهردار رباط کریم در چارچوب طرح ساماندهی پیاده‌روهای این شهرستان دستور ویژه برای برخورد با سد معبر در محل‌های عمومی تردد شهروندان را صادر کرد.

دستور ویژه شهردار رباط کریم برای برخورد با سد معبر

منوچهر رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: اموال و اماکن عمومی متعلق به همه شهروندان است و احدی حق سوء‌استفاده و استفاده غیر‌مجاز از آنها را ندارد.

وی تصریح کرد: خیابان‌ها، گذرگاه‌ها، پیاده‌روها و پل‌های هوایی متعلق به همه شهروندان است و کسی حق ندارد از این معابر برای مصارف شخصی استفاده کرده و یا اجازه استفاده را به دیگران ندهد و یا در استفاده دیگران اخلال ایجاد کند.

شهردار رباط کریم افزود: طی سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای زیباسازی چهره شهر از سوی نهادهای مسئول به ویژه شهرداری صورت گرفته و در این راه هزینه‌ها و زحمات زیادی انجام شده است.

رضایی ادامه داد: با این وجود مشاهده می‌شود که یک واحد صنفی و یا تعدادی از دستفروشان در پیاده‌روها اقدام به بساط و فروش کالاهای خود می‌کنند، به صورتی که این اقدام به چهره شهر آسیب رسانده و مخل رفت و آمدهای عمومی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ صنفی حق استفاده از معابر عمومی به ویژه پیاده‌روها برای فروش کالا و یا خدمات خود را ندارد، گفت: برای برخورد با این رفتارها ابتدا به واحدهای صنفی تذکرات لازم داده شد و تاکید کردیم که در صورت مشاهده تکرار این رفتار برخورد قاطع خواهیم داشت.

شهردار رباط کریم افزود: بیشتر واحدهای صنفی فعال در این شهرستان با ما همکاری داشتند و وسایل و کالاهایی را که سد معبر محسوب می‌شدند از محل رفت و آمد عمومی جمع کردند.

رضایی ادامه داد: برخی از دستفروشان، دوره‌گردها و واحدهای صنفی به این تذکرات توجه کافی نداشتند لذا دستور ویژه‌ای مبنی بر برخورد سریع و قاطع با تمام کسانی که اقدام به سد معبر در معابر عمومی می‌کنند، صادر شده است.

*لزوم برخورد پلیس با خودروهای پارک شده در پیاده‌روها

وی افزود: همچنین مشکل دیگری که برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کند، موضوع پارک وسایل نقلیه در پیاده‌روها است که این امر بر اساس قانون راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب می‌شود.

شهردار رباط کریم گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در رباط کریم برخوردهای خوبی با مالکان وسایل نقلیه‌ای که اقدام به پارک در پیاده‌روها می‌کنند، داشته است.

رضایی در پایان تاکید کرد: انتظار داریم که پلیس راهور در کنار اجرای طرح ضربتی برخورد با سد معبر در رباط کریم، برخورد قاطع‌تری با اینگونه تخلفات داشته باشد تا بتوانیم در آستانه فصل گرما که اکثر خانواده‌ها وقت بیشتری برای گردش و تفریح اختصاص می‌دهند، خدمات مناسبی به آنها ارائه کنیم.

انتهای پیام/2302/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول