اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس در گفت‌وگو با فارس:

تأمین اعتبار پتروشیمی اردبیل از صندوق‌ ذخیره ارزی نهایی شد

نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار طرح عظیم پتروشیمی اردبیل از محل صندوق ذخیره ارزی نهایی شده و امیدواریم با حل مشکل سهم بانک ملی شاهد عملیات اجرایی این پروژه باشیم.

تأمین اعتبار پتروشیمی اردبیل از صندوق‌ ذخیره ارزی نهایی شد

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: پیگیری‌های ما در خصوص این پروژه به نتیجه رسیده و با توجه به این‌که درصد سهم بانک وابسته به دولت نباید بیش از 20 درصد باشد قرار شده بخشی از سهم بانک ملی به شرکت یا بانک دیگر منتقل شود تا هیئت امنای صندوق ذخیره ارزی دستور پرداخت رقم مورد نظر را صادر کند.

وی عنوان کرد: این پروژه عظیم با 160 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان اردبیل اجرا می‌شود که با تکمیل این پروژه و چرخه صادرات محصولات آن امیدواریم زمینه یک تحول جدی در بخش صادرات محصولات متنوع پتروشیمی و فرآوری شده نفت و گاز در این استان فراهم آید.

این نماینده مجلس به معطلی چندین ساله این پروژه و چشم انتظاری مردم منطقه در تکمیل و راه‌اندازی پتروشیمی اردبیل اشاره کرد و افزود: در این زمینه آنچه که مهم و اساسی به نظر می‌رسد به سرانجام رسیدن این پروژه بعد از سال‌ها توقف است که انتظار می‌رود در این باب گشایشی جدی حاصل شود.

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بزرگترین مرکز تفریحی شمال غرب کشور به شکل سرپوشیده و به وسعت 110 هزار متر‌مربع به‌زودی در اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود.

وی تأکید کرد: این پروژه در منطقه شورابیل و با سرمایه‌گذاری بالغ بر حدود 100 میلیارد تومان اجرایی خواهد شد که ساخت و تجهیز آن را شرکت تیراژه عهده‌دار است.

نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم اردبیل که در فصول مختلف سال به‌ویژه ایام سرد سال با مشکل مکان‌های مناسب تفریحی و گردشگری مواجه هستند با اجرایی شدن این پروژه قادر خواهند بود در فصول مختلف سال از این مرکز از تفریحات و بازی کودکان استفاده کنند.

حقیقت‌پور در پایان وجود چنین مجتمع‌هایی را در پر کردن بهتر و شایسته اوقات فراغت مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود در این رابطه دیگر سرمایه‌گذاران نیز با میل و رغبت بیشتر حاضر به سرمایه‌گذاری در اردبیل به عنوان قطب گردشگری کشور باشند تا مردم منطقه از ثمرات آن استفاده کنند.

انتهای پیام/62001/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول