اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دقایقی پیش

2 واحد پتروشیمی شازند توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید

دقایقی پیش و با حضور رئیس جمهور دو واحد مهم پتروشیمی مجتمع پتروشیمی شازند مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

2 واحد پتروشیمی شازند توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، دقایقی پیش و با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان طرح هیدروژناسیون برش‌های چهارکربنه پتروشیمی شازند و واحد نیمه صنعتی پلی‌اتیلن سنگین در شازند به بهره‌برداری رسید.

با راه‌اندازی واحد هیدروژناسیون برش‌های چهارکربنه که با ظرفیت اسمی 65 هزار تن در سال است، 10 درصد خوراک واحد الفین این مجتمع تأمین می‌شود.

واحد هیدروژناسیون در فرآیندی مخصوص هیدروژن دریافتی از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند را با برش‌های چهارکربنه ترکیب و برای مصرف واحد الفین آماده می‌کند.

عملیات اجرایی ساخت و راه‌اندازی این واحد که برای ساخت آن در مجموع 150 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است یک سال زمان برده و با افتتاح این واحد 20 فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

طرح واحد نیمه صنعتی پلی‌اتیلن سنگین و دانش فنی 9 کاتالیست شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ایران که در شازند مستقر است نیز دومین پروژه مجتمع پتروشیمی شازند بود که توسط رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به منظور ساخت و راه‌اندازی واحد نیمه صنعتی پلی‌اتیلن سنگین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ایران در شازند 400 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

این واحد از بخش‌های اقماری و وابسته به شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ایران است که در شازند مستقر است و در زمینه توسعه فرآیندهای تولید محصولات پتروشیمی، کسب دانش فنی محصولات جدید و تست کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی فعالیت می‌کند.

همچنین دانش فنی تولید 9 کاتالیست مورد نیاز و مواد شیمیایی صنعت پتروشیمی شامل آمول سی‌فایر، منیزیم اتوگساید، نئو فورمیل مورفولین، نئو پنتل گلایکول، پلیمیزاسیون فاز گازی، کاتالیست مشابه PZ، کاتالیست متانول، کاتالیست گاما آلومینا و واحد پایلوت HDPE به دست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به منظور دست‌یابی به این دانش 60 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

گفتنی است، پتروشیمی شازند واقع در کیلومتر 22 جاده اراک ـ بروجرد یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات پلیمری و مواد شیمیایی کشور است.

انتهای پیام/87001/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول