اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در واکنش به تحریم 8 شرکت پتروشیمی

بیات: تحریم صنعت پتروشیمی ایران یک ژست سیاسی است

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: تحریم، موضوع جدیدی نیست و روند رو به رشد صنعت پتروشیمی ایران با این گونه مسائل متوقف نخواهد شد.

بیات: تحریم صنعت پتروشیمی ایران یک ژست سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی عبدالحسین بیات اظهار کرد: تحریم هشت شرکت پتروشیمی از سوی آمریکا هیچگونه خللی در روند تولید و توسعه صنعت پتروشیمی ایران نخواهد گذاشت.

وی افزود: امروز ظرفیت تولید پتروشیمی در کشورمان به بیش از ٦٠ میلیون تن رسیده است و با توجه به تنوع تولید محصول و بازارهای متنوع هیچگونه نگرانی بابت تحریم این هشت شرکت وجود ندارد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: سال گذشته حدود ١٦ میلیون تن صادرات به ٦٠ کشور جهان داشتیم که ١٢ میلیارد دلار درآمد ارزی برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشت.

وی تصریح کرد: درآمدهای حاصله از صادرات محصولات پتروشیمی برای تکمیل و توسعه طرح‌های در دست اجرا به مصرف می‌رسد و با توجه به این که برنامه هسته‌ای ایران اهداف صلح آمیز دارد نیازی به درآمد حاصل از فروش محصولات پتروشیمی برای استفاده در برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان وجود ندارد.

بیات ادامه داد: درآمدهای خود را در صنعت پتروشیمی با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده مورد استفاده قرار می‌دهیم و خوشبختانه تمام تعهدات ارزی مجتمع های پتروشیمی تامین شده و به موقع پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: تحریم هشت شرکت پتروشیمی ایران تاثیری در برنامه‌های تولیدی این شرکت‌ها ندارد و به طور مثال پتروشیمی مبین تامین کننده آب، برق، بخار و هوای مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی واقع در عسلویه است و اساسا تولیدی ندارد که بخواهد صادر شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: مجتمع‌های پتروشیمی را خود متخصصان و کارشناسان ایرانی با بهره‌گیری از دانش روز دنیا اداره می‌کنند و هیچگونه وابستگی به کشورهای خارجی ندارند.

وی با بیان این که هشت شرکت تحریم شده از سوی آمریکا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به طور عادی به فعالیت خود ادامه خواهند داد، گفت: محصولات برخی از این پتروشیمی‌ها مانند پتروشیمی تبریز با توجه به سیاست گذاری‌های انجام شده در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و اساسا صادراتی ندارد.

بیات ادامه داد: هشت شرکت تحریم شده حدود ٢٥ درصد از میزان صادرات محصولات پتروشیمی ایران را بر عهده دارد و در صورتی که برخی کشورها نخواهند به خرید خود ادامه دهند بازارهای جایگزین پیش‌بینی شده و فرآورده‌های تولیدی در بازارهای جدید به فروش خواهد رسید.

وی گفت: صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر تولید صنایع میان دستی پتروشیمی و صنایع تکمیلی به تدریج از خام فروشی فاصله گرفته و با تنوع در سبد محصولات خود بازارهای جدیدی را نیز تسخیر خواهد کرد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار کرد: استراتژی های بلندمدت و ماندگاری پس از تشدید تحریم‌ها از سال‌های قبل برنامه ریزی شده و اکنون این صنعت به عنوان یکی از ارکان توسعه اقتصادی کشور بخش قابل توجهی در صادرات غیر نفتی دارد.

وی در پایان تصریح کرد: جهان نمی‌تواند محصولات پتروشیمی ایران را نادیده بگیرد.

انتهای پیام/72001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول