اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عالیشهر:

گناه نباید در جامعه مهدوی راه یابد

امام جمعه عالیشهر گفت: جامعه مهدوی جامعه‌ای است که گناه نباید در آن راه پیدا کند و روز به روز گناه و معصیت درآن جامعه کاهش یابد.

گناه نباید در جامعه مهدوی راه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن بزرگ میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج ) که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خامنه‌ای شهر خورموج برگزار شد، اظهار داشت: شب نیمه شعبان شبی است که بعد از شب قدر هیچ شبی به آن نمی‌رسد.

امام جمعه عالیشهر افزود: شب زیارتی حضرت ابا عبدالله (ع)، شب احیا وشب زنده داری، تهجد، تعهد به درگاه پروردگارعالم و شب مولود وسرور گل نرگس، طابوس اهل بهشت، منجی عالم، محور دایره هستی امام عصر مهدی آل محمد (ع) است.

وی ادامه داد: داستان مهدی فاطمه (عج) به بلندای داستان تاریخ و داستان مهدی زهرا (عج)  به بلندای تاریخ اسلام و حتی تاریخ بشر است.

هاشمی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند ما در هزاران سال قبل از میلاد مهدی این مسئله را بیان کرده‌ایم روزی خواهد آمد که وارث کل زمین بندگان صالح و شایسته خدا خواهند بود.

وی اضافه کرد: بعد از پیامبران و یازده امام چه بنده صالح و شایسته‌ای صالح‌تر از امام عصر(عج) است و داستان مهدی فاطمه (عج) به داستان انبیاء گره خورده است.

هاشمی یادآور شد: پس از رحلت امام حسن عسکری (ع ) در سال 260  بلافاصله غیبت صغرا شروع شد و تا رحلت آخرین نایب امام زمان (عج ) در سال 329 ادامه داشت و پس از آن بود که غیبت کبری آن حضرت آغاز شد.

امام جمعه عالیشهر گفت: در دوره غیبت صغرا حضرت امام زمان (عج ) از طریق چهار نفر نایبان خاص خودش با شیعیان در ارتباط بود و امور آنان را حل و فصل می‌کرد.

وی افزود: ما امروز چند وظیفه مهم بر عهده داریم که یکی از آنها احساس حضور در محضر ولی عصر است وقتی احساس کنیم در محضر امام عصر (عج) قرارداریم گناه نمی‌کنیم زیرا وقتی انسان در محضر امام خود باشد گناه، غیبت و معصیت نمی‌کند.

هاشمی با بیان اینکه جامعه اسلامی ما باید رنگ مهدویت داشته باشد یادآور شد: جامعه مهدوی جامعه‌ای است که گناه نباید در آن راه پیدا کند و روز به روز گناه و معصیت درآن جامعه کاهش یابد.

وی تصریح کرد: یکی از روش‌های حکومت امام زمان(عج) عدالت است و ما باید تلاش کنیم خود را به روش حکومت آن امام نزدیک کنیم.

انتهای پیام/66001/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول