اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی پژوهشکده مهدویت:

جهان‌شمولی عدالت یکی از مشخصات اصلی حکومت مهدوی است

معاون پژوهشی پژوهشکده مهدویت (موسسه آینده روشن) گفت: جهان‌شمولی عدالت یکی از مشخصات اصلی حکومت مهدوی بوده و در روایات نیز مطالبی درباره عدالت آن حضرت ذکر شده است.

جهان‌شمولی عدالت یکی از مشخصات اصلی حکومت مهدوی است

حجت‌الاسلام جواد جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: در ارتباط با حکومت حضرت شاخصه‌هایی در روایات مطرح شده که مهم‌ترین آنها اجرای عدالت است.

وی با بیان اینکه جهان‌شمولی عدالت یکی از مشخصات اصلی حکومت مهدوی است، گفت: در روایات توضیحاتی درباره عدالت اقتصادی و اجتماعی آن حضرت مطرح شده و این طور ذکر شده که حضرت اموال را به صورت مساوی تقسیم می‌کند و همه از اموال عمومی به صورت مساوی بهره‌مند می‌شوند.

معاون پژوهشی پژوهشکده مهدویت عنوان داشت: حضرت نسبت به مساکین رحیم است و حق مظلومان را از ظالمان می‌ستاند و در عمل نشان می‌دهد که عدالت در حکومت مهدوی از جمله بزرگترین شاخصه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: در روایات داریم که اگر علم دارای 27 حرف باشد، از این میزان 25 حرف آن در اختیار امام مهدی(عج) است بنابراین یک جهش بزرگ علمی در حکومت حضرت به وجود می‌آید.

جعفری ادامه داد: منظور از این علم معرفت است، یعنی مردم به بینش و نگاهی می‌رسند که سبب شکل‌گیری زندگی عاقلانه، معقول و انسانی برای آنها می‌شود.

وی یادآور شد: بخشی از شاخصه‌های حکومت مهدوی در زمینه معنویت و زندگی انسانی مانند عدالت، معرفت، خداپرستی و توحید بوده و بخشی دیگر رفاه مادی و دنیوی است.

انتهای پیام/78003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول