اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری قزوین اعلام کرد

رشد 67 درصد رسیدگی به پرونده‌های دادگاه کیفری قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: رسیدگی به پرونده‌های دادگاه کیفری استان در دو ماه نخست سال جاری 67 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

رشد 67 درصد رسیدگی به پرونده‌های دادگاه کیفری قزوین

جمال انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص عملکرد دو ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: تعداد پرونده‌های موجودی در واحد بازپرسی دو هزار و 456 پرونده بوده که نسبت به مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.

وی تعداد پرونده‌های موجودی در واحد دادیاری را یک هزار و 941 پرونده عنوان کرد که نسبت به مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد پرونده‌های واحد جمع دادسرا چهار هزار و 397 پرونده است، ادامه داد: این آمار رشد 14 درصدی را نسبت به مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: تعداد پرونده‌های موجودی در دادگاه عمومی حقوقی چهار هزار و 25 پرونده بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است.

انصاری با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های موجودی در دادگاه خانواده قزوین 846 پرونده بوده است، بیان کرد: تعداد این پرونده‌ها نسبت به مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش داشت.

وی بیان کرد: تعداد پرونده‌های موجودی در دادگاه عمومی جزایی یک هزار و 633 پرونده بود که نسبت به مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است.

این مسئول افزود: تعداد پرونده‌های موجودی در دادگاه‌های یک هزار و 977 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته دو درصد رشد یافته است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: تعداد پرونده‌های موجود در دادگاه انقلاب و اصل 49 را 196 مورد ذکر کرد که نسبت به مشابه سال گذشته کاهش 41 درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش 34 درصدی پرونده‌های موجودی در دادگاه تجدید نظر قزوین

انصاری افزود: تعداد پرونده‌های موجودی در دادگاه تجدید نظر 605 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته با کاهش 34 درصدی همراه بوده است.

وی تعداد پرونده‌های موجودی در دادگاه کیفری استان قزوین را در دو ماه نخست امسال 65 مورد اعلام کرد که نسبت به مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است.

این مسئول بیان کرد: تعداد پرونده‌های موجودی در جمع دادگاه‌ها 9 هزار و 347 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: تعداد پرونده‌های موجودی در واحد جمع دادگاه‌ها و دادسراها 13 هزار و 744 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 14 درصد کمتر شده است.

انصاری اضافه کرد: تعداد پرونده‌های موجودی در شوراهای حل اختلاف کل استان قزوین شش هزار و 63 پرونده بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش داشت.

کاهش 29 درصدی پرونده‌های وارده به دادگاه کیفری قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش 29 درصدی پرونده‌های وارده به دادگاه کیفری قزوین طی دو ماه اخیر خبر داد و گفت: تعداد پرونده‌های وارده به دادگاه کیفری 32 مورد بوده که با رشد 29 درصدی نسبت به مشابه سال گذشته همراه بوده است.

انصاری افزود: تعداد پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف کل استان قزوین 10 هزار و 785 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش داشته؛ در حالی که تعداد پرونده‌های وارده به واحد جمع دادگاه‌ها و دادسراها 20 هزار و 578 مورد بوده و نسبت به مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

رشد 13 درصدی پرونده‌های وارده در دادگاهای تجدید نظر

وی ادامه داد: تعداد پرونده‌های وارده به واحد جمع دادگاه‌ها 12 هزار و 84 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته و این در حالی است که تعداد پرونده‌های وارده به دادگاه تجدید نظر یک هزار و 896 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته از رشد 13 درصدی برخوردار بوده است.

این مسئول تعداد پرونده‌های وارده به دادگاه انقلاب و اصل 49 را 855 مورد دانست که نسبت به مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: تعداد پرونده‌های وارده به دادگاه‌های بخش دو هزار و 610 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است؛ این در حالی است که تعداد پرونده‌های وارده به دادگاه عمومی جزایی دو هزار و 603 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.

کاهش 16 درصدی ورودی پرونده به دادگاه‌های خانواده

انصاری با بیان اینکه پرونده‌های ورودی دادگاه خانواده قزوین 934 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است، اذعان کرد: تعداد پرونده‌های وارده به دادگاه عمومی حقوقی سه هزار و 124 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته با هشت درصد رشد همراه است.

افزایش 21 درصدی پرونده‌های وارده در واحد جمع دادسرا

وی تعداد پرونده‌های وارده به جمع دادسراها را هشت هزار و 494 مورد خواند که نسبت به مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.

رئیس کل دادگستری قزوین گفت: تعداد پرونده‌های وارده به واحد دادیاری شش هزار و 67 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 39 درصد رشد داشته است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد پرونده‌های وارده به واحد بازپرسی دو هزار و 427 مورد بوده است، یادآور شد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

انصاری با یادآوری به خروجی دو هزار و 427 پرونده در واحد بازپرسی در دو ماه نخست امسال، به رشد 10 درصدی این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد خروجی پرونده‌ها در واحد دادیاری پنج هزار و 519 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است.

انصاری افزود: تعداد خروجی پرونده‌ها در واحد جمع دادسرا هفت هزار و 946 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.

وی خروجی پرونده‌ها در واحد عمومی حقوقی به تعداد دو هزار و 945 مورد را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این آمار نسبت به مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته و این در حالی است که تعداد خروجی پرونده‌ها در واحد خانواده قزوین به تعداد یک هزار و 21 مورد، نسبت به مشابه سال گذشته شش درصد کاهش داشته است.

این مسئول بیان کرد: تعداد خروجی پرونده‌ها در واحد عمومی جزایی دو هزار و 542 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است.

رشد 21 درصدی خروجی پرونده‌ها در دادگاه‌های بخش

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: تعداد خروجی پرونده‌ها در واحد دادگاه‌های بخش دو هزار و 474 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.

انصاری افزود: تعداد خروجی پرونده‌ها در واحد دادگاه انقلاب و اصل 49، 733 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش داشته؛ این در حالی است که تعداد خروجی پرونده‌ها در واحد دادگاه تجدیدنظر یک هزار و 981 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: تعداد خروجی پرونده‌ها در واحد دادگاه کیفری 25 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 57 درصد کاهش داشته است.

این مسئول اذعان داشت: تعداد خروجی پرونده‌ها در واحد جمع دادگاه‌ها 11 هزار و 671 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

انصاری گفت: تعداد خروجی پرونده‌ها در جمع دادگاه‌ها و دادسراها 19 هزار و 617 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: تعداد خروجی پرونده‌ها در واحد شوراهای حل اختلاف کل استان قزوین 10 هزار و 931 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است.

انصاری با بیان اینکه متوسط مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در واحد بازپرسی 69 روز بود که نسبت به مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته است، عنوان کرد: متوسط مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در واحد دادیاری 33 روز بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: متوسط مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در واحد جمع دادسرا 46 روز بوده که نسبت به مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.

این مسئول بیان کرد: متوسط مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در واحد عمومی حقوقی 120 روز بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش داشته است.

انصاری با بیان اینکه متوسط مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در واحد خانواده قزوین 50 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته شش درصد کاهش داشته است، افزود: متوسط مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در واحد عمومی جزایی 82 روز بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

کاهش 40 درصدی زمان رسیدگی در واحد دادگاه‌های بخش

رئیس کل دادگستری استان قزوین اذعان کرد: متوسط مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در واحد دادگاه‌های بخش 46 روز بوده که نسبت به مشابه سال گذشته با 40 درصد کاهش همراه بوده است.

انصاری بیان کرد: متوسط مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در واحد دادگاه انقلاب و اصل 49، 48 روز بوده که نسبت به مشابه سال گذشته کاهش 36 درصدی را نشان می‌دهد.

وی متوسط مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در واحد دادگاه تجدید نظر را 76 روز اعلام و بیان کرد: آمار ذکر شده نسبت به مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری عنوان کرد: متوسط مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در واحد دادگاه کیفری استان قزوین 398 روز بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 67 درصد رشد داشته است.

وی اذعان داشت: متوسط مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در واحد جمع دادگاه‌ها 87 روز بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 16 درصدی را نشان می‌دهد.

این مسئول افزود: متوسط مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در جمع دادگاه‌ها و دادسراها 73 روز بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: متوسط مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در واحد شوراهای حل اختلاف کل استان قزوین 51 روز بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 55 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/77006/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول