اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشتم تیرماه

یادواره شهید چمران در ساوه برگزار می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی از برگزاری یادواره شهید چمران در شهر ساوه خبر داد.

یادواره شهید چمران در ساوه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت الاسلام حسن هنرمند ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران ساوه‌ای با حضور سردار فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین و مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران هشتم تیرماه در شهرستان ساوه برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه آشنایی با شهید چمران در ساوه و توزیع نرم‌افزار آثار و دست نوشته‌های این شهید بزرگوار از برنامه‌های جنبی این یادواره‌ها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: شهید چمران یک وجود کامل و مظهر یک انسان نمونه بود و بارزترین نمود شخصیتی او عرفان و اعتقادات پاکش محسوب می‌‌شود.

هنرمند، شهید چمران را از افتخارات استان مرکزی عنوان کرد و افزود: استان مرکزی در طول دفاع مقدس شهدای شاخص زیادی داشته که وظیفه ما بزرگداشت یاد، نام و راه این شهدای بزرگوار است و شهید چمران یکی از این شهدای گرانقدر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که می‌توان گفت او یک رزمنده‌ای بی‌نظیر در کشور و حتی فراتر از کشور بود.

وی تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا موجب ترویج و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت و نیز آشنایی بیشتر نسل جوان با حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را لازمه حیات انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: آشنایی نسل امروز با فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی اسطوره‌های ایثار و شهادت و تقویت این فرهنگ می‌تواند کشور را در برابر تهاجمات استکبار مصون بدارد.

وی، نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند با ابزار و قلم خود آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا را به جامعه انتقال دهند.

به گفته وی، استان مرکزی در دوران دفاع مقدس بیش از 6 هزار شهید، بیش از 14 هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

انتهای پیام/87003/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول