اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر شورای نگهبان در کرمانشاه:

شهید چمران با تعهد به اسلام جانش را فدای اسلام کرد

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: شهید چمران با عزت و عظمت و تعهد به اسلام جانش را فدای اسلام کرد.

شهید چمران با تعهد به اسلام جانش را فدای اسلام کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمدجواد مهری در نشست فرهنگی اساتید بسیجی استان کرمانشاه که با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید بسیجی استان کرمانشاه در سالن علامه امینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد، گفت: شهید چمران با عزت و عظمت و تعهد به اسلام جانش را فدای اسلام کرد.

مهری ادامه داد: شهید چمران در این دنیا شرف و در آخرت رحمت الهی را برای خود بیمه کرد، او مبارزی پرهیزکار و معلمی بزرگ بود.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: اگر بخواهیم درباره شهید چمران بدانیم، باید به سخنان امام خمینی (ره) درباره ایشان توجه کرد.

مهری خاطر نشان کرد: چمران رنگ و بوی خدایی به خود گرفته بود و ما بعد از گذشت سال‌ها، هنوز می‌خواهیم از این شخصیت بزرگ الگو بگیریم.

وی با اشاره به اینکه می‌توان از شهید چمران به‌عنوان یک اسوه و نمونه متعالی استفاده کرد، تصریح کرد: با بررسی زندگی شهید دکتر چمران از بدو تولد تا ورود به دانشگاه و حضور در مجلس شورای اسلامی و دست کشیدن از مقام برای حضور در جبهه‌ها، به این نتیجه می‌رسیم که شهید چمران تحقق فلسفه وجودی خلقت بشریت را به‌وجود آورد.

مهری با تاکید بر اینکه شهید چمران عبد خدا بود و عبودیت را در سراسر زندگیش ادامه داد، افزود: چمران آمده بود با خدا معامله کند و در خدا ذوب شود. هنر و عرفانش و عشق و سوختن در راه خدا در مناجات‌نامه‌هایش، همه نشانگر خدایی بودنش است.

به گفته این استاد دانشگاه، اگر انسان زندگیش را با خداوند حل کند، ماندگار خواهد شد و رمز ماندگاری شهید چمران همین است.

گفتنی است، در پایان این مراسم به تعدادی از اساتید بسیجی برجسته دانشگاه‌های استان کرمانشاه جوایزی اهدا شد.

--------------------------------------

گزارش از نسرین توحیدی‌زاده

--------------------------------------

انتهای پیام/2700/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول