اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری لرستان:

افزایش سرقت در لرستان نگران کننده است

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: افزایش سرقت در لرستان نگران کننده است.

افزایش سرقت در لرستان نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد جعفر بدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‎آباد عملکرد دستگاه قضایی استان لرستان در سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: افزایش چشمگیر آمار سرقت در برخی مناطق کشور نگران کننده است، به طوری که از حدود چهار هزار و 500 زندانی در لرستان حدود هزار و 500 نفر آنها سارقان هستند.

وی افزود: ما قدم به قدم در راستای اجرای عدالت گام برداشته‌، اشکالات را برطرف کرده و امیدواریم که به مرور زمان بتوانیم آن عدالتی را که دستورات دینی به ما تاکید کرده است، اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 200هزار پرونده در محاکم و شوراهای حل اختلاف استان مورد رسیدگی قرار گرفته است، افزود: حدود نیمی از این پرونده‌ها را در دادگستری رسیدگی کرده‌ و بیش از 100هزار پرونده نیز در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

بدری در ادامه میزان آمار جرایم در استان را به تبع کشور رو به افزایش ذکر کرد و افزود: من ادعا نمی‌کنم که توانسته‌ایم جرم را مهار کنیم، چرا که وجود 200 هزار ‌پرونده نشان می‌دهد که یک جایی از کار اشکال دارد و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی هرچقدر هم نیرو اضافه می‌کنند، باز به جایی نمی‌رسند که جرایم را کنترل کنند.

وی سیاست‌های اقتصادی، وضعیت اقتصاد و معیشتی مردم، برنامه‌های دولتی در ایجاد اشتغال را در کاهش و یا افزایش جرم و جنایت تاثیرگذار دانست و ادامه داد: در چند ماهه اخیر آمار سرقت در برخی مناطق کشور افزایش چشمگیری داشته است.

بدری یادآور شد: زورگیری‌های خیابانی در مناطق کشور افزایش پیدا کرده و در استان تهران، قم و استان‌های همجوار نیز به شدت نگران کننده بوده است که 80 درصد دلیل این افزایش سرقت‌ها در موارد اعتیاد و نیاز به تامین مواد معتادان به مواد مخدر بوده است، به طوری که سرقت از تاسیسات دولتی به ویژه تاسیسات و کابل‌های برقی عمدتا توسط معتادان اتفاق افتاده است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان میزان پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی در کشور هند علی رغم جمعیت چند ده برابری آن نسبت به کشور ما را حدود یک چهارم ایران ذکر کرد و افزود: ما همیشه عادت کرده‌ایم که برای جلوگیری از یک بحران اجتماعی و یک ناهنجاری دست به کار شویم و آسوده‌ترین راه حل را بهانه کنیم و آسوده‌ترین راه حل هم مجازات، زندان و اعدام است و دیگر نمی‌رویم، ریشه‌یابی کنیم و مشکل را از ریشه و بیخ و بن برطرف کنیم.

وی افزود: در دنیا ثابت شده که نمی‌شود، فقط با راه مجازات، زندان و اعدام جرم را مهار کرد، در کشور ما این موضوع ثابت شده و نمونه آن در حوزه مواد مخدر است که شدیدترین مجازات‌ها را برای مواد مخدر در نظر گرفتیم و این‌قدر از قاچاقچیان اعدام کرده‎ایم که داد مجامع بین‌المللی بلند شده که افزایش این همه اعدام در ایران به چه معنی است.

بدری با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی از کار خود کوتاهی کرده‌اند، چرا که نهادهای حمایتی باید فقرزدایی کنند و نیازهای این افراد را برآورده کنند، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید بر تربیت بچه‌ها نظارت کند و بر آینده بچه‌هایی که در خانواده‌های ناسامان بزرگ می‌شوند، را بیشتر حساسیت نشان دهد.

لازم به ذکر است، 4 هزار و 300 زندانی در استان لرستان وجود دارد که بیش از هزار و 500 نفر آنها سارق هستند.

انتهای پیام/2304/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول