اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کمیته امداد

کارگاه آموزش مهارت‌های خانواده در تویسرکان برگزار شد

با هدف تحکیم بنیان خانوداه نخستین کارگاره آموزشی مهارت‌های خانواده برای نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد شهرستان تویسرکان برگزار شد.

کارگاه آموزش مهارت‌های خانواده در تویسرکان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، بعد از ظهر امروز نخستین کارگاه آموزشی نوعروسان مددجوی کمیته امداد امام تویسرکان با هدف تحکیم بنیان خانواده و پیوند زندگی زناشویی با تدریس کارشناسان برای 25  مددجو در تویسرکان برگزار شد.

کارگاه آموزش نوعروسان جوان زیر پوشش کمیته امداد تویسرکان در بازه زمانی دو روزه با سرفصل‌های بهداشت و روان، بهداشت فردی، مسائل دینی و اعتقادی و شناخت آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکارهای درست و کاربردی با یاددهی اساتید متبحر حوزه و دانشگاه و کارشناسان بهداشت و درمان برگزار شد.

در آیین اختتامیه کارگاه آموزشی مهارت‌های خانوادگی، مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان، با اشاره به اینکه آگاهی نقشی اصلی در روند یک زندگی موفق ایفا می‌کند، اظهار داشت: انسان در صورت مطلع بودن از همه جوانب یک موضوع یا رخداد تلاش می‌کند با دید باز و آگاه از آن امر بهره‌وری داشته باشد.

تیمور کرمی‌مقدم افزود: اگر در چارچوب خانه و خانواده همه امور بر مبنای آگاهی پیش رود، به طور قطع مشکلات زندگی به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

وی مجهز شدن دختران و پسران جوان به اطلاعات اساسی و پایه در آستانه ازدواج را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: همسران جوان قبل از ورود به زندگی زناشویی ابتدا باید اصول این نوع زندگی را یاد بگیرند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان ابراز داشت: شناخت از روحیات و اخلاقیات دو زوج از همدیگر یکی دیگر از پارامترهای مهم در درک و فهم همسران برای یک زندگی موفق است که اثرگذاری این امر هم منوط به آگاهی است.

وی عدم آگاهی از ویژگی‌های جسمی و روحی همسران نسبت به یگدیگر را زمینه‌ساز ایجاد چالش و از هم گسستن اساس بنیان خانواده دانست.

کرمی‌مقدم دقت نظر و توجه به چگونگی روابط را نیاز دوسویه بین زوج‌های جوان عنوان کرد و افزود: بدون تردید آنچه یاری‌گر و راهگشا برای یک زندگی پایدار و مفید شد، جاری‌سازی اصول دین مبین اسلام در همه امور زندگی فردی و اجتماعی است.

وی گفت: همه ناهنجاری‌ها و نابسامانی های جامعه با درست برخورد کردن و نگه داشتن حریم‌ها توسط همسران کاهش خواهد یافت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان تصریح کرد: بهره‌وری درست از تجربیات، مهار‌ت‌ها و کاربرسازی این عناصر با پشتوانه آگاهی ضمن رشد و پویایی گروه هدف، سبب توسعه اجتماع نیز خواهد شد.

در پایان این مراسم به هر کدام از نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال هدیه داده شد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول